کشف گونه ای نادر از ماهی شبیه به جلبک

 محل زندگی این ماهی در میان اسفنج های کف صخره های دریایی است و نکته موجود در این عکس که احتمالا به سختی متوجه آن شده اید ماهی درون آب است که شبیه محیط زیست خود شده است.

این ماهی در دو رنگ کاملا متمایز دیده می شود یکی ترکیبی از رنگ خاکستری به همراه نقاط سیاه رنگی که روی پوست این ماهی وجود دارد بوده که دقیقا همانند رنگ اسفنج هایی است که این گونه در میان آن ها دیده می شود و دیگری ترکیبی از رنگ های قرمز , صورتی , نارنجی , زرد و سفید است.

راشل آرنلد و تئودور پیچ از دانشگاه واشنگتن به همراه همکارشان راب هارکرت از دانشگاه مکایر سیدنی این گونه زیبا را پروفیرین اریترداکتیلوس نامیدند. این ماهی از خانواده آنتناریدا بوده که تعدادی از آن ها در سال 1980 جمع آوری و پرورش داده شد اما بعد از چند سال پرورش آنها متوقف گردید تا این که در سال 2009 غواصان در نزدیکی جزایر کرنل و بیر در نزدیکی بندر بتانی در کشور استرالیا تعدادی ماهی از این گونه خاص را کشف نمودند.

پروفییرین شباهت هایی به گونه کویچرتیس دارد اما ویژگی هایی وجود داشته که این گونه را کاملا متمایز می سازد , از جمله این ویژگی ها رنگ قرمز حاشیه های باله و برامدگی های روی بدن این ماهی است.

دانشمندان همچنان در حال تحقیق و بررسی برای یافتن گونه های جدیدی هستند و تا کنون موفق به کشف گونه هایی تازه از موجودات آبزی تا عمق 24 متری آب های  بندر بتانی شده اند. بعضی از این گونه ها در زمان احساس هر گونه خطر و یا وجود موجود زنده دیگر در نزدیکی خود به کف اقیانوس پناه برده و یا با حرکت سریع خود از منطقه خطر دور می شوند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا