گیاهان خودرو منبع تغذیه حشرات

در میان این گیاهان زنبور و حشرات متعددی وجود دارند که احتمالا در حال چشیدن طعم اولین غذای بهاری خود هستند. اما تصور کنید که این مرتع از بین برود و هیچ اثری از گیاهان خودروی آن باقی نماند , چه اتفاقی برای این حشرات و زنبور ها خواهد افتاد؟

زمانی که شما در حال خواندن این مقاله هستید بی شک هزاران هکتار از این علفزار ها که منبع تغذیه زنبور ها و حشرات مختلفی همانند پروانه هستند در حال نابودی است. این گیاهان خودروی زرد رنگ ریشه قوی داشته و به سختی کنده می شوند و حتی در مکان هایی مثل شکاف دیوار و یا کف پیاده رو ها که هیچ گیاه دیگری توانایی ادامه حیات ندارد به راحتی زندگی و رشد و نمو می کنند. این گیاهان جزو اولین گل هایی هستند که در فصل بهار می رویند و از آخرین گل هایی بوده که در پاییز می بینیم.

برگ تازه این گیاه خوراکی بوده و سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست و از آن ها می توان در تولید انواع نوشیدنی ها بهره گرفت. در گذشته مردم اعتقاد داشتند که مصرف شیره این گیاه برای درمان زگیل و ترکیب آن با چای برای درمان دل درد مفید است. متخصصان گیاهان دارویی این گیاه را برای درمان انواع بیماری های پوستی , آسم , فشار خون پایین , زخم , یبوست , سرماخوردگی و گر گرفتگی تجویز می کنند.

زمان اصلی گل دادن این گیاهان در فصل بهار است , دقیقا زمانی که بیش تر حشرات از خواب زمستانی بیدار می شوند. هر کدام از گل های این گیاه از 100 برگ کوچک که هر کدام پر از شهد و گرده بوده تشکیل شده است. این گل ها منبع اولیه تغذیه حشرات در فصل بهار بوده که  مورد بی توجهی باغبانان قرار می گیرند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا