بزرگترین دیسک الکترونیکی جهان ساخته شد

درایو حالت جامد یا SSD که یکی از انواع حافظه‌های خواندنی و نوشتنی دائمی است از تراشه فلش برای ذخیره سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند و بر خلاف حافظه‌ رایج دیسک سخت یا HDD، در درایور حالت جامد قطعه‌ای را نمی‌توان یافت که در حال حرکت باشد. در حافظه‌های SSD بر خلاف رَم‌ها حتی زمانی که هیچ منبع تغذیه‌ای به آن وصل نیست، داده‌ها را حفظ می‌کند. از آنجا که این نوع حافظه هیچگونه قطعه متحرکی ندارد تقریبا بدون صدا عمل می‌کند. این ویژگی یکی از دلایلی است که لپتاپ‌های امروزی، به جای دیسک سخت از درایو حالت جامد استفاده می‌کنند. سرعت خواندن و نوشتن در مقایسه با دیسک سخت بسیار زیادتر و مقدار مصرف انرژی آن به مراتب کمتر است.

اگر نیاز به ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتر و عملکرد فوق العاده سریع در لپتاپ‌تان دارید می‌توانید از درایو حالت جامد جدید استفاده کنید که با اندازه 2.5 اینچی و فضای ذخیره‌سازی شش ترابایتی، در حال حاضر بزرگترین ظرفیت درایو حالت جامد جهان است.

این درایو که ساخت کمپانی فیکس‌استارز است فقط 9.5 میلی‌متر ضخامت دارد و سرعت خواندن اطلاعات از آن تا 540 مگابیت بر ثانیه و سرعت ارسال تا 520 مگابیت بر ثانیه ارتقا یافته است.

این نوع درایوها به لحاظ قیمت نیز با هاردهای معمولی متفاوت و گران قیمت هستند. از این رو لپتاپ‌های مجهز به SSD نیز گرانتر از لپتاپ‌های مبتنی بر HDD هستند. علی‌رغم آن، SSD هم به لحاظ سرعت عملکرد و هم از نظر میزان مصرف انرژی به مراتب بهتر از HDD است که موجب افزایش عمر باتری لپ تاپ می‌شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا