بررسی علائم سرطان غدد لنفاوی

یافته های تحقیقات جدید در مورد غدد لنفاوی نشان دهنده این موضوع است که آن گروه از بیمارانی که دارای مشکلات بدون دلیل و توضیح در بلع مواد غذائی هستند باید تحت نظر پزشک قرار گرفته و آزمایش های لازم روی آن ها انجام شود .

در همین زمینه پرفسور ویلی هامیلتون Willie Hamilton از دانشکده پزشکی  دانشگاه اکستر University of Exeter Medical School در بریتانیا اعلام کرد : " تحقیقات ما نشان دهنده اهمیت نشانه هایی مانند التهاب غدد لنفاوی که منجر به مشکل در بلع می شود بوده و این موضوع در ناحیه گردن می تواند نشانگر بروز سرطان باشد . اگرچه وجود مشکلات بلع غذا در بسیاری از عفونت های گلو مشاهده می شود ولی در مورد سرطان ، این علائم معمولا بدون درد گزارش می شوند  و توده های ایجاد شده نیز عموما بزرگتر هستند . در صورت تداوم این نشانه ها ، این موضوع می تواند به معنی ابتلا به سرطان باشد . مطالعات ما نشانگر بالا بودن ریسک این علائم است .  "

آمارهای رسمی نشان می دهد که تنها در بریتانیا به صورت سالانه 14 هزار و 500 نفر به سرطان غدد لنفاوی مبتلا شده و نزدیک به 5 هزار نفر بر اثر این بیماری می میرند . در همین راستا پژوهشگران دانشگاه لکستر به همراه تیمی از دانشجویان دانشگاه های آکسفورد ، کمبریج و بنگور Universities of Oxford, Cambridge and Bangor دو جمعیت مجزا از بیماران را مورد مطالعه قرار دادند .

در این مطالعات تمرکز اصلی بر بیماران بالای چهل سال قرار گرفت که  همگی دارای غدد لنفاوی non-Hodgkin بودند .

این تیم مطالعاتی اطلاعات بیش از 7 هزار و 799 نفر را به صورت دائم کنترل کرده و به این ترتیب 19 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته ،  در اختیار پزوهشگران قرار گرفت .

تیم دوم مطالعاتی نیز به بررسی شرایط 283 بیمار پرداختند که دارای علائمی مشابه بودند . هر دو پژوهش ، نشان دهنده نتایج یکسانی بودند .

بر اساس این پژوهش ها ، آزمایش خون نمی تواند برای تشخیص این عارضه مفید باشد . نتایج این تحقیقات و روش های مورد استفاده در آن،  در آخرین شماره  مجله پزشکی  General Practice منتشر شد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا