زندگی در مریخ مانع از انقراض بشر می شود

مالک شرکت اسپیس ایکس که مدتهاست سودای فرستادن انسانها به مریخ را در سر دارد تقریبا هر چند روز یک بار درباره برنامه هایش صحبت می کند. او در تازه ترین اظهار نظر اعلام کرد که سفر انسان به مریخ و راه اندازی کلنی پایدار در این سیاره اهمیت زیادی داشته و حتی می توان آن را برای حفظ بشریت ضروری دانست.

همین چند روز پی بود که ماسک چارچوب کلی و همراه با جزئیات برنامه سفر به مریخ را تشریح کرد. بر اساس این برنامه که جزئیات فراوانی دارد، شرایط در آینده به گونه ای رقم خواهد خورد که سفر انسان به مریخ و اقامت پایدار در این سیاره برای جلوگیری از انقراض بشر به یک باید تبدیل می شود.

در حال حاضر گزینه های مختلفی در منظومه شمسی مطرح است. ونوس اما یک جرم فضایی تحت فشار و اسیدی محسوب می شود. از طرفی عطارد هم فاصله بسیار کمی با خورشید دارد و دستیابی به اقمار آن هم کاری دشوار است. ماه هم کوچک بوده و خبری از اتمسفر در آن نیست.

از این رو ایلان ماسک به مریخ اشاره کرده و به رقم فاصله قابل توجهی که با زمین دارد آن را بهترین گزینه می داند، به ویژه اگر این امکان فراهم شود که بتونیم اتمسفر این سیاره را گرم کرده تا اتمسفر آن ضخامت بیشتری پیدا کند و در نهایت به اقیانوسهای منجمد آن دسترسی پیدا کنیم.

مریخ از حیث چرخه روز و شب به زمین شباهت دارد. همین دلیل خوبی است که پرورش گیاهان در این سیاره را دور از ذهن ندانیم. اتمسفر این سیاره عمدتا متشکل از دی اکسید کربن، نیتروژن، آرگون و چند عنصر محدود دیگر است.

ماسک در بخش دیگری از صحبتهایش می گوید: البته حضور در مریخ دسته کمی از یک تفریح نخواهد بود چون جاذبه این سیاره 37 درصد جاذبه زمین است و این یعنی برداشتن و جابجایی بارهای سنگین کاری بسیار راحت خواهد بود

او معتقد است شرایط برای سفر به مریخ فراهم شده و تنها باید جمعیت را تغییر دهیم زیرا درحالی که حدود 7 میلیارد نفر روی زمین زندگی می کنند، خبری از انسانها در مریخ نیست.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : zdnet

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا