تمام فوتبالیست‌هایی که پشت میکروفون رفتند؛
از مستطیل سبز تا استیج میلاد!

در ایران مرسوم است افراد مشهور در یک عرصه پس از مدتی وارد عرصه‌های دیگر نیز می‌شوند. برخی از کشتی‌گیران و تکواندوکاران به سیاست رو می‌آورند. برخی از بازیگران خواننده می‌شوند و البته در این فوتبالیست‌ها هم بی خیال مستطیل سبز شده اند و میکروفون به دست گرفتند و خواندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: روز گذشته خبر خواننده شدن محمد غلامی مهاجم اسبق سپاهان و تیم ملی در جام ملت‌های 2011 در رسانه ها منتشر شد. اما این اولین بار نیست که یک چهره‌ی مشهور ورزشی تلاش می کند در یک رشته دیگر نیز خودش را محک بزند. در گذشته شاهد حضور ورزشکاران در سیاست بودیم که بیشتر به قشر کشتی گیر و تکواندوکار بر می‌گردد. علاقه فوتبالیست ها اما با رزمی کارها و گوش شکسته ها متفاوت است و آنها ترجیح می دهند هنر نهفته‌ خود را در سینما و موزیک به نمایش بگذارند. تجربه نشان داده هیچ کدام از فوتبالیست هایی که وارد دنیای خوانندگی شدند دوران حرفه‌ای موفقی نداشتند و خیلی زود بی خیال رسیدن به استیج برج میلاد شدند، حالا باید ببینیم محمد غلامی تاکجا پیش خواهد رفت. به همین بهانه با هم تمام فوتبالیست هایی که در دنیای خوانندگی ماجراجویی کردند را بررسی می کنیم؛

نیما نکیسا

«خدا کنه بارون بیاد» این عنوان اولین آلبوم نیما نکیساست که چند سال پیش وارد بازار کردتا این دروازه‌بان سابق تیم ملی هم در ردیف فوتبالیست‌های هنرمند قرار بگیرد. نکیسا اوایل نوازنده بود ولی در ادامه تصمیم گرفت رو به خوانندگی بیاورد. انتشار آلبوم «خدا کنه بارون بیاد» اولین قدم جدی او در این راه بود که او کنسرت هم برپا کرد و ویدئو کلیپ یکی از قطعات آلبومش به نام «عروس‌بندر» بارها از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد. او همچنین به گفته‌ خودش بارها با پیشنهاد بازیگری روبه‌رو شده که به خاطر نداشتن علم این کار به آنها جواب رد داده است. از کارهای او می‌توان به: آلبوم «خدا کنه بارون بیاد»، «ایران» به همراه پژمان جمشیدی و مهرداد میناوند (در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان)، «اوج پرواز» با همراهی امین حیایی، کامران تفتی، کامبیز دیرباز، علی ضیا، سیاوش خواهانی، مازیار عصری، پرهام امینی، مجید ادیب، بردیا صابری و پویا امینی ۱۱ تیر ۱۳۹۳، «حاشا نکن» به همراه کامران تفتی ۸ فروردین ۱۳۹۴، «اتمسفر» ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، «وای دلم» ۵ اسفند ۱۳۹۵، «دلواپسی» ۳ مرداد ۱۳۹۶ در کارنامه خود دارد.

مهرداد میناوند

مهرداد میناوند با جمله‌ی «همیشه دوستانم می‌گفتند که صدایم خوب است و من هم به خودم قبولاندم که می‌توانم خواننده خوبی باشم» پا به دنیای موزیک گذاشت. او هم در کنار نکیسا دومین فوتبالیستی است که روبه خوانندگی آورد. کلیپ «مادر» با صدای میناوند چند سال پیش از تلویزیون ایران پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت؛ اما مهرداد هیچ وقت خوانندگی را چندان جدی نگرفت و آلبومی روانه بازار نکرد. اما تک آهنگ‌های «پوکر قهرمانی پرسپولیس» با همکاری حامد طاها و «تک ستاره» از او به یادگار مانده است.

میناوند در ۳۰ دی ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله بستری شد و در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۹ درگذشت.

مهرداد میناوند

علی انصاریان کار خود را در سال ۱۳۷۵ با بازی در باشگاه فوتبال فجر سپاسی شیراز آغاز کرد و در پرسپولیس به اوج رسید و در سال ۱۳۹۰ از فوتبال خداحافظی کرد. انصاریان پس از فوتبال در حرفه سرگرمی و تلویزیون فعال شد. ستاره سابق تیم پرسپولیس نیز هم‌چون هم‌تیمی سابق خود هم وارد عرصه خوانندگی و هم عرصه بازیگری شده است. او چند آهنگ با صدای خود منتشر کرده است. او دو تک‌آهنگ به نام‌های «پریشون» و «شدید» روانه فضای اینترنتی کرد. البته «شدید»، را انصاریان به همراه «آرتین زمانی» و «مهدی کشوری» خوانده است.

او در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان تهران بر اثر ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ درگذشت.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال ایران برای باشگاه‌های سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و فولاد خوزستان و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرده است. او زمانی که به فوتبال حرفه‌ای می‌پرداخت بازیکن شناخته شده و توانمندی بود و دوران فوتبالی موفقی را پشت سر گذاشت؛ اما عشق و علاقه‌ی او به سینما و بازیگری و تئاتر او را به سمت این هنر سوق داد. به طوری که می‌توان گفت جمشیدی از پول‌سازترین و فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران در سال‌های اخیر است. پژمان جمشیدی ستاره سابق تیم پرسپولیس از جمله فوتبالیست‌های ایرانی است که هم به عرصه خوانندگی رو آورده و هم در عرصه بازیگری شانس خود را امتحان کرده است. به این ترتیب می‌توان او را «فوتبالیست، خواننده و بازیگر» نامید. پژمان از سال‌ها قبل خبر انتشار آلبوم «۱۱» با حضور مطرح ترین چهره‌های تنظیم و ترانه سرایی را به هوادارانش داده و حتی جزئیات آن را منتشر کرده اما معلوم نشد چرا هیچ وقت این آلبوم منتشر نشد. قطعه های آلبوم «یازده» را آهنگسازانی همچون سیروان خسروی، فریدون آسرایی، زانیار خسروی، مهدی یراحی و اشکان خشایی ساخته‌اند. کارن همایونفر نیز به عنوان آهنگساز در کنار جمشیدی قرار گرفت. مدافع راست پرسپولیس در اولین سال‌های دهه ۸۰ چند تک آهنگ منتشر کرد که یکی از آنها به نام «سوت پایان» در روزهای پخش سریال پژمان به شدت مورد توجه قرار گرفت. او این روزها کمتر به موسیقی می پردازد و بیشتر سرگرم بازی در تلویزیون، سینما و تئاتر است. بعد از انقلاب او موفق‌ترین فوتبالیست در زمینه کارهای هنری به شمار می‌رود.

تک آهنگ «آخرین ستاره» نیز کاری مشترک از محمدرضا هدایتی و پژمان جمشیدی است که منتشر شد.

غلام‌رضا عنایتی

غلام‌رضا عنایتی در تیم‌های ابومسلم خراسان و استقلال تهران توانست سه بار آقای گل بازی‌های لیگ ایران شود. او در فصل ۹۲ توانست بعد از کریم انصاری فرد با ۱۳گل دومین گلزن لیگ برتر ایران شود. او که با ۱۴۷ گل زده رکورد دار بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر ایران را دارد، در ۱۳۹۶ در بازی دوستانه بین تیم منتخب مشهد و منتخب کربلا از فوتبال خداحافظی کرد. عنایتی آلبوم مهاجم سابق استقلال اولین آلبومش را پس از سه سال انتظار برای دریافت مجوز، سال ۸۹ روانه بازار کرد تا نام عنایتی هم با آلبوم «همه چیم تو» به عنوان فوتبالیست‌ خواننده ثبت شود. تهیه‌کنندگی این آلبوم که به کوشش «مهرداد طلاکوب» آماده شد را «سیاوش اکبرپور» بر عهده گرفت. «سعید طرزی» و «مسعود مفیدی» موسیقی این کار را بر عهده داشت. او «همه چیم تو» را در حالی روانه ی بازار کرد تا در کنار فوتبالیست‌هایی قرار بگیرد که پا به دنیای سینما و هنر گذاشته‌اند. عنایتی که به گفته خودش سه سال منتظر دریافت مجوز بود، اما نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند. جالب اینکه یکی از همبازی‌های رضا یعنی سیاوش اکبرپور، تهیه کنندگی این آلبوم را بر عهده گرفت تا یک پروژه تجاری کاملا ضررده را پشت سر بگذارد. عنایتی بعد از دیدن واکنش‌ها، به طور کلی خوانندگی را بوسید و کنار گذاشت. او هرگز کنسرتی برگزار نکرد و حتی خبری از آلبوم دوم یا ترک سینگل هم نشد.

 

شیث رضایی

شیث رضایی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس بود. در خصوص زندگی هنری او می‌توان چنین گفت که او از همان نوجوانی عادت داشت در اردوهای تیم ملی بازیکنان را کنار هم جمع کند و برای‌شان بخواند. همبازی‌های شیث در پرسپولیس نیز در هر شرایطی ناچار بودند به صدای این بازیکن گوش بدهند. البته او صدای خوبی داشت و توی ذوق نمی‌زد. به همین سبب به دنبال این رشته نیز رفت و این آهنگ‌ها را ارائه کرد: «باید بدونی (حال داغون)» سال ۱۳۹۴، «همه جا اسم توئه» (این آهنگ به مهرداد اولادی و هادی نوروزی تقدیم شده است) اردیبهشت ۱۳۹۵، «تو فکرتم» دی ۱۳۹۵، «پر احساس» اسفند ۱۳۹۵، «کم آوردم بیا» خرداد ۱۳۹۶، «حباب» تیر ۱۳۹۶، «ای کاش» اسفند ۱۳۹۶، «عاشق که میشی» خرداد ۱۳۹۷.

بختیار رحمانی

بختیار رحمانی ملی پوش اسبق استقلال و فولاد خوزستان عمر خوانندگی‌اش مثل دوران اوج فوتبالش بود و یکی از بازیکنانی است که دستی در موزیک هم برد، تنها آهنگی که از بختیار منتشر شد “سفر کردی” نام داشت که همراه با موزیک ویدیو منتشر شده بود.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا