تسهیل فرآیند بهره مندی دانش بنیانها از اعتبارات مالیاتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات بر تسهیل قوانین و مقررات مربوط به اعتبار مالیاتی جهت بهره‌مندی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، در جریان بازدید از شرکت دانش‌بنیان رجاء بر حمایت همه جانبه این ستاد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اعتبار مالیاتی تأکید کرد.

شفیعی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رجاء در ابتدای این بازدیدضمن معرفی شرکت گفت: شرکت فناوری اطلاعات رجاء با بیش از یک دهه سابقه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های خدمات مختلف زیر ساخت و امنیت، تولید و فروش انواع نرم‌افزارهای زیرساخت و خدمات متنوع فعالیت دارد.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: با توجه به افزایش پیچیدگی تهدیدات سایبری با تکیه بر دانش روز و کادری مجرب و ارائه راهکارهای نوآورانه، امنیت اطلاعات و زیرساخت‌های حیاتی و با انجام ابر پروژه‌های ملی توانسته‌ایم در عرصه IT در سطح کشور پیشتاز باشیم.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را عدم شفافیت در روند بررسی موضوع اعتبار مالیاتی دانست و افزود: پیچیدگی و زمان‌بر بودن این فرآیند، گاهی باعث افزایش هزینه‌های مشاوره‌ای می‌شود که این موضوع به عنوان یک مانع جدی در مسیر توسعه این شرکت‌ها عمل می‌کند.

شفیعی ضمن اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان به عنوان یک عامل انگیزشی قوی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خواستار همکاری بیشتر مسئولین در این زمینه شد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان از جمله همکاری‌های خود در راستای بومی سازی و تجاری سازی محصولات امنیتی سایبری با سازمان ملی استاندارد، سازمان امور مالیاتی و قراردادهای متعدد امنیت فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت حوزه امنیت فاوا، بانک تجارت و همکاری راهبردی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و بکارگیری محصولات بومی تولید شرکت، سازمان محیط زیست در راستای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و سامانه های کشوری و همکاری با پنج وزارتخانه دولتی درحوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد.

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در بازدید از این شرکت و روند تجاری سازی محصولات ضمن تأیید مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اعتبار مالیاتی بر لزوم تسهیل فرآیندهای مربوط به این موضوع تأکید کرد.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل عدم آگاهی کافی از قوانین و مقررات مربوط به اعتبار مالیاتی، نمی‌توانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

کرباسی افزود: شرکت‌ها باید در زمان اعلام فراخوان‌های معاونت علمی، نسبت به معرفی پروژه‌های تحقیق و توسعه خود اقدام کنند. یکی از معیارهای مهم تأیید این پروژه‌ها، ارائه خدمات جدید در سطح کشور است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات همچنین به تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات می‌تواند برای شرکت‌هایی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند، بسیار مفید باشد. با استفاده از این تسهیلات، خریداران محصولات دانش‌بنیان می‌توانند بدون نیاز به پرداخت تمام هزینه محصول در یکجا، به آن دسترسی پیدا کنند. اعتبار مالیاتی نه تنها به رشد مالی شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند، بلکه به توسعه فناوری در کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا