ناوگان حمل و نقل عمومی همدان پیر و فرسوده است

فرماندار همدان در نشست خبری رئیس راهور استان همدان با اصحاب رسانه، با اشاره به تلاش مستمر و شبانه‌روزی پلیس راهور، ترافیک را مسئله فعلی شهر همدان عنوان کرد و افزود: وضعیت فعلی شهر به خاطر دو دهه غفلت و عقب‌ماندگی در ارتقای زیرساخت ترافیکی و ارتقای حمل و نقل عمومی است.

مسلم مخفی با بیان اینکه طی یک سال اخیر کارهای خوبی در حوزه کاهش ترافیک انجام شده اما با سرعت افزایش تغییرات و تعداد خودروها هماهنگی ندارد، گفت: از سوی دیگر در شهر همدان با ناوگان حمل و نقل عمومی پیر و فرسوده مواجهیم که همین موضوع مشکل‌ساز شده است.

وی اصلاح هندسی تقاطع‌ها و عریض شدن خیابان‌ها را نیاز شهر همدان برای کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: اصلاح فرهنگ ترافیکی نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

مخفی با تقدیر از اقدامات اخیر شهرداری در راستای کاهش ترافیک، خواستار تقویت فعالیت در این حوزه شد و با بیان اینکه شهر همدان نیاز به ایجاد پارکینگ دارد، خاطرنشان کرد: طبق وعده شهرداری، پارکینگ آقاجانی‌بیگ تا سه ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پروژه حمل و نقل ریلی یا تراموا به مرحله خوبی رسیده و مصوبات خوبی را داشتیم، تصریح کرد: برای رفع گره‌های ترافیکی باید سلایق شخصی کنار گذاشته شود تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

فرماندار شهرستان همدان از شناورسازی ساعت شروع به کار ادارات از اول مهرماه به منظور کاهش ترافیک در سطح شهر خبر داد و ساماندهی سرویس مدارس توسط شهرداری و همراهی پلیس و آموزش و پرورش را نیز یک ضرورت دانست.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در همدان جانمایی نامناسب مدارس غیر انتفاعی و مراکز آموزشی بخش خصوصی است که برخی از آنها تعطیل و به تعدادی از مراکز نیز اخطار قانونی ابلاغ شده و جابجایی آنها از اماکن پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

مخفی با اشاره به انتقال برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح از میدان باباطاهر به محل نمایشگاه دائمی همدان به منظور کاهش بار ترافیکی گفت: رفع گره‌های ترافیکی میدان بار که دو دهه درگیر آن بودیم نیز در دستور کار است.

وی در تشریح این مطلب گفت: با تلاش استاندار و دکتر حاجی‌بابایی، زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در نزدیکی پلیس راه برای ایجاد میدان بار با خیابان‌های عریض و امکانات رفاهی مناسب و استاندارد به این منظور در نظر گرفته شده است.

فرماندار مخفی با اشاره به احداث ۱۵۰ واحد در میدان بار جدید طی یک سال و نیم با افق ۵۰ ساله برای غرب کشور گفت: دولت ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد کرد.

وی از انتقال واحدهای بازار راسته حسین‌خانی به شهرک صنفی صنعتی ۲ خبر داد و گفت: زیرساخت‌ها در این شهرک آماده است و به زودی کار انتقال انجام خواهد شد.

مخفی اجرای طرح پارک حاشیه‌ای توسط شهرداری را یک ضرورت دانست و با اشاره به اصلاح نور خیابان‌های شهر، آن را اتفاق خوبی در راستای کاهش تصادفات عنوان کرد.

 

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا