تصویب راه اندازی دوره دکتری سنجش از دور در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش دانشگاه تربیت مدرس، مدیر دفتر گسترش، ارزیابی و بازنگری دانشگاه، پژوهش در مبانی نظری و کاربردی زمینه های مختلف سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی و آموزش نیروهای متخصص برای تأمین نیازهای مراکز پژوهشی، آموزشی، خدماتی و عمرانی کشور را از جمله دلایل توجیهی ایجاد دوره های دکتری رشته سنجش از راه دور بیان کرد.
دکتر سعید مینایی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس افزود: ارزیابی های زیست محیطی برای امور توسعه، توانایی مدیریت بهتر منابع آب، خاک و اراضی، مکان یابی استقرار طرح های توسعه با توجه به مسائل زیست محیطی و شناخت آستانه تحریک و ناپایداری محیط، مدیریت و برنامه ریزی حوضه های آبخیز در پشت سدها و کنترل فرسایش با توجه به آستانه تحول محیطی بیوم ها و جوامع گیاهی و مدیریت فضاهای مختلف جغرافیایی مانند فضاهای ساحلی رودخانه ای، دریایی و دریاچه ای و مناطق کم آب و مناطق کوهستانی کشور از مهارت و توانمندی های فارغ التحصیلان این رشته محسوب می شود.
پس از بحث و بررسی اعضای حاضر در جلسه، علاوه بر راه اندازی دوره دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی در دانشکده علوم انسانی، بازنگری برنامه درسی دوره دکتری رشته آمار نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید.
دانشگاه تربیت مدرس، به عنوان تنها مرکز تحصیلات تکمیلی جامع دولتی کشور در سال 1360 با عنوان مدرسه تربیت مدرس و با هدف تربیت کادر هیات علمی دانشگاه ها تاسیس شد.
پذیرش دانشجو در این مرکز آموزش عالی از سال ۱۳۶۱ در رشته مدیریت و برخی رشته های علوم انسانی آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۵ به دانشگاه تربیت مدرس ارتقا یافت.
در حال حاضر وظایف، مسئولیت ها و فعالیت های علمی دانشگاه تربیت مدرس با طیفی گسترده از حوزه های علوم مختلف در 171 رشته کارشناسی ارشد و 132 رشته دکتری در قالب 17 دانشکده، 14 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی و همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه و واحد بین الملل نور تمرکز یافته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا