تسریع در عملیات اجرایی پروژه های زیرساختی شهرک های صنعتی فارس

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از انجام عملیات اجرایی ۳ پروژه اولویت دار بصورت شبانه روزی خبر داد و گفت: با هدف سرعت بخشیدن در اجرای این پروژه های مهم، انجام پروژه نوبت در شب نیز برنامه ریزی شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، سیدمصطفی هاشمی شب گذشته در بازدید از ۳ پروژه زیرساختی شامل پروژه مدول سوم، طرح لاگون های متعادل ساز و ذخیره اضطراری تصفیه خانه فاضلاب و پروژه بهسازی، آسفالت و تعریض جاده دسترسی شهرک صنعتی بزرگ شیراز که مراحل عملیات اجرایی، همزمان با نوبت روز، در نوبت شب نیز انجام می شود، گفت: تسریع در اجرای پروژه‌ها و اتمام در مهلت مقرر یکی از دغدغه‌های ما است تا به نتایج مطلوب که رضایتمندی سرمایه گذاران و صنعتگران و ایجاد امیدآفرینی است، دست یابیم.

او از همه عوامل اجرایی شامل پیمانکاران، کارگران و ناظران پروژه ها که در ۲۴ ساعت شبانه روز در حال فعالیت هستند، تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی فارس، پروژه‌های شاخص و اولویت داری را در مرحله اجرا دارد و برای ما علاوه بر در نظر گرفتن اصول کیفی و حفظ استانداردهای فنی ، سرعت اجرا نیز اهمیت دارد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه، طرح توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۹۰میلیارد تومان اعتبار را از مهمترین پروژه ها بیان کرد و گفت: این طرح ها در دو بخش شامل پروژه ارتقا تصفيه خانه فاضلاب و اجراي واحد ذخيره اضطراري و متعادل ساز جهت مدول هاي موجود و نیز اجرای مدول سوم تصفيه خانه نیز در حال اجرا است.

هاشمی ادامه داد: اين طرح ها كه در راستاي الزامات زيست محيطي و حفظ پايدار محيط زيست در حال انجام است، ظرفيت فعلي تصفيه خانه را به دو برابر افزايش ميدهد.

او اظهار داشت: در قالب پروژه ارتقاي ظرفيت تصفيه خانه فاضلاب، طرح ساخت دو لاگون ذخيره اضطراري و متعادل ساز جهت مدول هاي موجود و مدول سوم تصفيه خانه فاضلاب شهرك شيراز با اعتبار 23 ميليارد تومان از سال گذشته آغاز و با پیشرفت ۷۰درصدی درحال انجام است که تا دی ماه امسال به بهره برداری می رسد.

هاشمی تصریح کرد: طرح خريد و اجراي حوضچه هاي هوادهي و ته نشيني جهت تكميل لاگونهاي ذخيره اضطراري و مدول سوم شهرك صنعتي بزرگ شيراز نيز با 67ميليارد تومان از نیمه سوم مرداد امسال در حال انجام است كه پیشرفت فیزیکی این طرح نیز در یک ماه شروع این طرح به ۳۰درصد رسیده است و در قالب این پروژه نیز عملیات گودبرداری، شفته ریزی، سنگ چینی با ملات، بتن مگر ، آرماتور بندی و قالب بندی حوضچه هاي هوادهي، شفته ريزي ، سنگ چینی با ملات، لوله گذاری و شیب بندی و مگر تانک های دوار ته نشین، سنگ چینی و مگر ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اظهار داشت: با اجرای این دوپروژه تا سال آینده ظرفيت تصفيه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ۸هزار متر مكعب در روز افزايش مي يابد.

هاشمی همچنین در بازدید از عملیات اجرایی نوبت شب طرح تعريض، بهسازي و آسفالت جاده دسترس شهرك صنعتي بزرگ شيراز با بیان اینکه سرعت اجرای این پروژه نیز به علت انجام عملیات در محور شریانی و اصلی شهرک صنعتی بعنوان مهمترین قطب تولید، صنعت و اشتغال استان حائز اهمیت است.

او افزود: با توجه به انجام عملیات های بتن ریزی ، ترمیم و مقاوم سازی لایه های زیرین، ژئوگرید ، تعریض مسیر و روکش آسفالت در این پروژه ،برنامه ریزی به نحوی انجام شده که پروژه بصورت شبانه روزی انجام شود تا عبور و مرور وسائل نقلیه و کامیون ها و خودروهای سبک و سنگین به شهرک صنعتی دچار اختلال و ترافیک نشود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اضافه کرد: این طرح به طول 3.5 كيلومتر و با اعتباري افزون بر 20ميليارد تومان از هفته گذشته آغاز شد و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد است و پیش بینی می کنیم زودتر از مهلت به بهره برداری برسد.

هاشمی خاطر نشان کرد: در این طرح 1.8متر از هر سمت جاده كه در مجموع معادل 11هزار و 900متر مربع است به مساحت هر دو باند رفت و برگشت مسير ورودي افزوده مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا