حادثه پتروشیمی مبین مستند سازی شد

حسین دلشب روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:این حادثه به دلیل اختلال در روند ایستگاه تخلیه فشار گاز رخ داد که با مهار آن از بروز حوادث بعدی جلوگیری شد.
آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین ظهر روز چهارشنبه (24شهریور ماه) رخ داد.
وی یادآورشد: در جریان این حادثه بسیاری از واحدها مجبور شدند کل گازهای های خود را به فلرها بدهند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود:هم اینک فلرهای واحدهای مربوطه روند طبیعی خود را از سر گرفته اند.
دلشب بیان کرد: در جریان این حادثه کارگروه مدیریت بحران شهرستان عسلویه با حضور مسئولان ذیربط برگزار و مقرر شد با پیش بینی چنین حوادثی از امکان مدیریت مناسب در حین وقوع حادثه برخوردار باشیم.
وی تاکید کرد: به منظور کاهش حوادث احتمالی بخش HSE واحدهای مستقر در منطقه باید از استاندارد لازم برخوردار باشند.
دلشب گفت: شهرستان های عسلویه و کنگان به دلیل موقعیت خاصی که دارند باید در آنها مرکز کنترل مدیریت بحران و حادثه وجود داشته باشد.
وی دربخش دیگر سخنان خود افزود:محیط بانان سراسر کشور می توانند عکس های حرفه ای و آماتور خود را به منظور شرکت در این جشنواره به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس محیط بان در بوشهر که آذرماه برگزار خواهد شد ارسال کنند.
وی بیان کرد: یک بخش از این جشنواره نیز آزاد است که شهروندان می توانند عکس های خود را که مرتبط با موضوع محیط زیست است به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دلشب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ و حراست جدی از خورهای استان بوشهر گفت: واگذاری زمین های ساحلی تنها با حفظ حریم خورها (آبراه دریایی ) صورت می گیرد.
دلشب گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم در راستای نگهداری خورها گام اساسی برداریم و تخریب آنها بر اثر فعالیت های انسانی کاهش یابد.
وی در ارتباط با سازمان مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست گفت: این سازمانها در حال طی کردن روند تخصصی شدن هستند و امیدواریم با این رویکرد بتوان بیش از پیش از ظرفیت آنها برای حفظ محیط زیست استفاده کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا