افزایش سهم بیشتر از 16 فناوری برتر جهان تا سال 2020

 مهندس جعفرزاده در اختتامیه نمایشگاه فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشور در حال حاضر در شرایط نامناسب اقتصادی قرار دارد گفت: در این شرایط ما به دنبال رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری  هستیم چرا که به دلالیل مختلف ایران از روند رو به رشد پیشرفت دنیا در حوزه علم و پژوهش عقب مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ما با تفکر 40 سال قبل اقدام به رونق اقتصادی کردیم، اضافه کرد: بر خلاف ما در دنیا برای رونق اقتصادی سخت‌افزاری فکر نمی‌کنند بلکه تفکر آن‌ها مبتی بر دانش‌بنیان است و تلاش دارند علم را تبدیل به ثروت کنند.

جعفرزاده با تاکید بر وارد شدن علم و فناوری در فعالیت‌های صنعتی خاطر نشان کرد: اگر در این زمینه ما عقب بمانیم منجر خواهد شد پایان نامه‌ها و نتایج تحقیقات در  کتابخانه‌ها خاک بخورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا سال 2020 ایران باید سهم بیشتری از 16 فناوری برتر دنیا کسب کند یاداور شد: در این راستا باید ارتباط دانشگاه با صنعت مستحکم‌تر شود و این امری است که تاکنون به طور کامل در کشور محقق نشده است.

به گزارش ایسنا،وی در پایان با تاکید بر اینکه خیلی از مراکز دانشگاهی نمی‌دانند در کشور چه خدماتی ارائه می‌دهند اظهار کرد: از این رو باید دانشگاه‌ها نسبت به نیاز سنجی از واحدهای صنعتی اقدام کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا