اشتباه انسانی دلیل اصلی سقوط پهپادها نیست

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده در دانشگاه RMIT احتمال این که خطاهای فنی در درون خود پهپادها سبب سقوط آنها بشود از خطاهای انسانی بیشتر است. این محققان با بررسی 150 گزارش مربوط به سقوط پهپادها در بازه زمانی ده ساله بین سال های 2006 تا 2016 میلادی دریافتند که نزدیک به 64 درصد از این حوادث به دلیل مشکلات فنی بودند. آنها دریافتند که در بیشتر موارد، قطع ارتباط بین پهپاد و کنترل کننده آن موجب بروز این اتفاقات شده است.

این امر در واقع نشان دهنده یکی از مشکلات کلیدی در رفت و آمد پهپادهای تجاری است به این ترتیب که هیچ محافظی برای خطاهای فنی در محل قرارگیری این پهپادها وجود ندارند.

این امر در واقع نشان دهنده یکی از مشکلات کلیدی در رفت و آمد پهپادهای تجاری است به این ترتیب که هیچ محافظی برای خطاهای فنی در محل قرارگیری این پهپادها وجود ندارند. هواپیماهای بزرگ، مانند هواپیماهای ایرباس و بوئینگ مجهز به سیستمی به نام سیستم افزونه سه گانه ای برای ارتباطات هستند. با این حال چنین سیستم هایی هنوز برای پهپادها طراحی نشده است.

این امر می تواند به این معنا باشد که هنوز هم استفاده از پهپادها به صورت گسترده ممکن است خطر آفرین باشد اما با افزایش امنیت این پهپادها و طراحی سیستم هایی به حداقل رساندن خطاهای فنی یاد شده می توان انتظار داشت که پهپادها در مدت زمان کمی جایگاه واقعی و غیر تفریحی خود را در زندگی بشر بیابند.

برخی از پیشرفت های فنی که موجب کاهش خطر سقوط هواپیماها شده اند می توانند در پهپادها نیز به کار برده شده و موجب افزایش امنیت آنها بشوند. درک دلیل اختلال و سقوط پهپادها و مطالعه بر روی تمامی موارد گزارش شده در این زمینه می تواند قدم بزرگی در جهت افزایش امنیت آنها باشد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا