تشکیل کمیته تخصصی سلامت دیجیتال در وزارت بهداشت

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به صورت مجازی در آئین آغاز به کار پنجمین کنگره سلامت همراه شرکت کرد، از تشکیل کمیته تخصصی سلامت دیجیتال در وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر حمیدرضا بنفشه در آیین آغاز به کار پنجمین کنگره سلامت همراه، ضمن بیان پیشرفت این حوزه در کشورهای مختلف دنیا افزود: سلامت همراه در نظام سلامت بسیار کمک کننده و تاثیرگذار است و در وزارت بهداشت نیز بسیار مورد توجه قرار دارد.

او با بیان اینکه نرم افزارهای کاربردی این حوزه برای تقویت زیرساخت ها در حوزه پیشگیری، درمان، تشخیص و شناسایی بیماری و تکنولوژی سلامت، مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: افزایش اشتغال آفرینی، توسعه حوزه آموزش، افزایش تولید محصولات دانش بنیان و توسعه خدمات سلامت از دیگر مزایای حوزه سلامت همراه است.

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تبیین و تعیین مقررات، ارایه مجوز به فعالان حوزه سلامت همراه و حمایت از ایده های فناورانه و محصولات شرکت های دانش بنیان را از اولویت های دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت دانست.

دکتر بنفشه ضمن اعلام حمایت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از طرح های توانمند ارائه شده در این کنگره که قابلیت ملی شدن داشته باشد، افزود: در صورت ارائه، طرح موردنظر پس از بررسی کمیته تخصصی و تایید، از سوی وزارت بهداشت به صورت ویژه برای تجاری سازی مورد حمایت قرار می گیرد.

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از اقدامات بسیار خوب سال جاری را اختصاص یک درصد بودجه وزارت بهداشت به حوزه فناوری و حمایت از طرح‌های کلان ملی دانست و ابراز امیدواری کرد تا فعالیت در حوزه سلامت همراه، منشا اثرات مفیدی برای ارتقای سلامت کشور باشد.

به گزارش سینا از فارس، پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه، چهارم بهمن ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرده و با ارائه بیش از ۹۰ سخنرانی، برگزاری میزگردهای علمی، برپایی نمایشگاه اارئه محصولات این حوزه و مسابقه، تا ششم بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا