بخش خصوصی کشور در تله غفلت از تحولات فناورانه افتاده است

به گزارش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، 'پدرام سلطانی' با حضور در این پارک و بازدید از سایت مستقر در این مجموعه از اعلام آمادگی اتاق ایران برای تقویت روابط خود با پارک علم و فناوری خبر داد.
وی تصریح کرد: تقویت ارتباط شرکت های عضو پارک علم و فناوری با اتاق بازرگانی ایران می تواند به تبدیل علم به ثروت بیانجامد.
سلطانی به غفلت بخش خصوصی از روندهای اقتصادی و تحولات فناورانه دنیا اشاره کرد و گفت: به طور حتم توجه بیشتر به خلاقیت ها و روندهای اقتصادی می تواند در حل این مساله موثر باشد.
وی رویکرد اتاق در دوره هشتم را تحول و سرعت بخشیدن به حرکت های توسعه ای در اقتصاد کشور معرفی کرد و اظهار داشت: این روزها سرمایه گذاری اقتصادی و توجه به اقدامات ابتکاری می تواند به ارتقای جایگاه شرکت ها در سطح جهانی منجر شود.
سلطانی بیان داشت: حضور امروز اتاق ایران در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغازی است برای سوق دادن شرکت ها و واحدهای اقتصادی به این سمت که از دانش روز، کسب ثروت کنند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ارتباط علم و صنعت نباید در سطح ارتباط صرف با بخش علمی دانشگاه باقی بماند، تاکید کرد: پارک های علم و فناوری در زنجیره تولید دانش و تبدیل آن به ثروت، به عنوان حلقه واسط عمل می کنند بنابراین نمی توان جایگاه آن را نادیده گرفت.
وی خاطرنشان کرد: شرکت هایی که در پارک های علم و فناوری ورود پیدا می کنند نیازمند جذب سرمایه گذار هستند که برای موفقیت در این بخش باید معرفی شوند و اتاق ایران می تواند محل مناسبی برای معرفی این فرصت ها به سرمایه گذاران باشد.
سلطانی همچنین از آمادگی اتاق بازرگانی ایران برای بررسی و شناسایی زمینه های همکاری بین این دو مجموعه خبر داد.
در این جلسه دکتر 'محمدجعفر صدیق' رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ضمن ارائه گزارش در مورد سیاست ها، فعالیت ها و عملکرد پارک و با توضیح درباره الگوی پیشنهادی پارک دانشگاهی و برنامه های اجرایی آن، خاطرنشان کرد: حرکت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به سمت ایجاد الگوی پارک دانشگاهی است که منجر به تحول دانشگاه به دانشگاه کارآفرین خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا