تمایل کره جنوبی به مشارکت با مراکز فناور و صنعتی دریایی ایران

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 'محمدسعید سیف' به برگزاری اولین نشست مشترک با متخصصان دریایی کره جنوبی در اردیبهشت ماه امسال با عنوان همکاری های مشترک ایران و کره جنوبی در دوران پساتحریم اشاره کرد و گفت: 'دومین نشست مشترک همکاری های ایران و کره' در شهر بوسان کشور کره جنوبی با حضور نشست هیاتی از متخصصان دریایی در حال برگزاری است.
وی افزود: در دومین نشست مشترک همکاری های ایران و کره جنوبی، راهکارهای توسعه و اجرایی سازی همکاری های مشترک در حوزه دریا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
سیف نسبت به توسعه همکاری های فناورانه و اجرایی سازی تفاهم نامه های منعقد شده میان ایران و کره جنوبی در زمینه صنایع دریایی ابراز امیدواری کرد.
به دنبال برگزاری اولین نشست مشترک متخصصان دریایی ایران و کره جنوبی در بهار امسال و مذاکرات دوجانبه، طرفین در زمینه گسترش همکاری مشترک با انستیتوی دریانوردی کره (KMI) ، MNU SURF R&D Center، موسسه تحقیقات کشتی و فراساحل کره در زمینه های طراحی و تحلیل کشتی، طراحی سازه های فراساحلی، تاسیسات دریایی، فناوری آب های عمیق، انرژی های تجدیدپذیر دریایی، روبات های آبی و محیط زیست دریایی، زمینه های شیلات، لجستیک دریایی، حمل و نقل دریایی و بنادر توافق کردند و چندین تفاهم نامه در همین راستا امضا شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا