جمع آوری گازهای همراه مشعل ها یک اقدام مهم اقتصادی است

معصومه ابتکار روز سه شنبه در آئین انعقاد نخستین قرارداد فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوصی از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این قرارداد گام بسیارمهمی از سوی دولت یازدهم در راستای تحقق مسئولیت ها و تعهدات خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا و اصلاح الگوی تولید و مصرف انرژی در کشور است.
وی افزود: متاسفانه گازهای همراه ، سال ها در کشور ما باعث هدررفت و آسیب های جدی اجتماعی می شده است و این معضل زیست محیطی نقش مهمی در افزایش میزان گازهای گلخانه ای و رتبه بندی کشور ما در این زمینه داشته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ورود دولت و بخش خصوصی را در این زمینه نشانه خوبی برای کاهش آلودگی دانست و گفت: در سطح جهانی، تلاش ها برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای رو به افزایش است چرا که در زمان حاضر میزان دی اکسید کربن در اتمسفر از 400 پی پی ان(ppn) فراتر رفته و این آستانه برای تمامی کشورها بسیار نگران کننده است.
ابتکار ابراز امیدواری کرد میزان انتشار گازهای گلخانه ای با بهینه سازی مصرف انرژی کاهش یابد تا بتوانیم گام های بعدی موثرتری در این خصوص برداریم.
وی همچنین به تعهد و توافق بین المللی ایران در پاریس به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در این توافق بین المللی داشت چرا که چهار درصد بلاشرط تعهد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دادیم و هشت درصد نیز مشروط به رفع کامل تحریم ها شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موافقت نامه پاریس در دولت در هفته گذشته به تصویب رسیده و مراحل الحاق رسمی جمهوری اسلامی ایران به این موافقت نامه آغاز شده است.
وی تصریح کرد: انعقاد این قرارداد در خوزستان یک گام اجرایی بسیار با اهمیت در جهت تحقق اهداف بین المللی است.
ابتکار همچنین به ابلاغ سیاست های محیط زیستی رهبر معظم انقلاب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سیاست ها اصلاح بسیاری از فرآیندها و جمع آوری گازهای همراه مشعل ها جزو موضوع هایی بوده که برای اجرای برنامه های ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اجرای این طرح، شاخص های کیفیت زندگی شهروندان خوزستانی را ارتقا می دهد گفت: همکاری بخش خصوص در این زمینه هم افزایی خوبی را برای تحقق این اهداف ایجاد کرده و بی شک در بهبود کیفیت هوا در شهرهای استان خوزستان نیز موثر خواهد بود. 
به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه به منظور شرکت در آئین حذف واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید، کلنگ زنی واحد پساب صنعتی پتروشیمی بندرامام و دیدار با مدیران صنایع پتروشیمی، عقد قرارداد طرح جمع آوری گازهای همراه نفت، کلنگ زنی نخستین مدرسه طبیعت در گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان در اهواز، دیدار با مجمع نمایندگان و تشکل های مردم نهاد و نشست با مسئولان استان در زمینه ریزگردها وارد اهواز شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا