راهکار برنده جایزه مصطفی برای درمان بیماری دیابت

سیدمهدی رضایت حوزه نانو فناوری را یکی از سرفصل های دارورسانی هدفمند دانست و افزود: دارو رسانی هدفمند داروهایی هستند که به جای اینکه تمام بدن را تحت الشعاع قرار دهد فقط به آن عضو مورد نظر می‌رسد.

رضایت با اشاره به فعالیت‌های پروفسور یینگ از برگزیدگان جایزه مصطفی خاطرنشان کرد: پروفسور یینگ در دانشگاه سنگاپور اقدام به تاسیس انستیتوی تحقیقاتی در زمینه نانو فناوری و کاربرد آن در درمان بیماری دیابت کرده است.

وی با تاکید بر این که یینگ توانسته است با استفاده از فناوری نانو و سلول‌های زنده یکی از مشکلات درمان دیابت را حل کند، یادآور شد: در دیابت نوع یک سلول‌های انسولین ساز از بین می‌روند و فرد مبتلا تا پایان عمر وابسته به انسولین است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: پروفسور یینگ، سیستمی در این زمینه معرفی کرده که قادر است قند خون فرد دیابتی را اندازه گیری کند و به آن مقدار سلول‌ها را وادار به ترشح انسولین کند.

به گفته این محقق، دانشگاه سنگاپور توانسته است منابع انسولین ساز را وارد بدن کند و با حفظ این منابع، در زمان لازم این منابع انسولین مورد نیاز بدن را آزاد می‌کند.

رضایت با تاکید بر این که این سیستم انسولین و سلول انسولین ساز را به بدن وارد می‌کند، افزود: مطالعات پرفسور یینگ در زمینه نسل سوم محصولات یعنی محصولات هوشمند است.

به گزارش ایسنا، رئیس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت ایران در زمینه فناوری نانو گفت: بیماری‌های صعب العلاج همواره مورد توجه هستند و فناوری نانو توانسته برخی از بیماری‌های صعب العلاج را درمان کند که یکی از آن بیماری‌ها دیابت است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا