شناسایی دانلود غیرقانونی به صورت آنی ممکن خواهد شد

امروزه بسیاری از افراد با ساختارهایی مانند تورنت آشنایی دارند، این ساختارها در حقیقت از سیستم دانلود نظیر به نظیر یا P2P (peer-to-peer) استفاده می کنند. در حقیقت این سیستم به عنوان راهکاری برای اشتراک گذاری فایل های شخصی بوده است ولی امروزه به عنوان بزرگ ترین مرکز دانلود غیرقانونی محتوای دارای حقوق مالکیت تبدیل شده است.

این سیستم با نام شناسایی زودهنگام حجم ازدحام بالا در ارتباط نظیر به نظیر نامیده می شود و می تواند میزان محبوبیت یک فایل اشتراک گذاری شده به صورت نظیر به نظیر را شناسایی کرده و اجازه ارائه عکس العمل مناسب نسبت به آن را بدهد.

برای مدت ها مراکز مبارزه با سرقت سایبری محتوای قانونی در اینترنت به دنبال شناسایی و مبارزه با این نوع از سرقت که با نام دزدی دریایی (Piracy) شناخته می شود، بوده اند ولی راهکار موثری را برای این کار نیافته بوده اند. با این وجود یک اختراع جدید می تواند این فرایند را دگرگون کرده و افرادی که این محتوا را از این روش دانلود می کنند را به صورت آنی شناسایی کند.

این سیستم با نام شناسایی زودهنگام حجم ازدحام بالا در ارتباط نظیر به نظیر نامیده می شود و می تواند میزان محبوبیت یک فایل اشتراک گذاری شده به صورت نظیر به نظیر را شناسایی کرده و اجازه ارائه عکس العمل مناسب نسبت به آن را بدهد. به این ترتیب پیش بینی می شود که ضرر چند میلیارد دلاری وارد شده به صنایعی مانند تولدی موسیقی، فیلم های سینمایی و محتوای تلویزیونی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

البته این نخستین باری نیست که طرحی برای مبارزه با سیستم های دانلود نظیر به نظیر ارائه می شود. در سال 2007 میلادی بود که طرحی برای این کار ارائه شد ولی شرکت NBC با مطرح کردن این طرح، با حجم بالایی از حملات رسانه ای روبرو شده و در نهایت از انجام آن صرف نظر کرد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا