مرسدس بنز از کانسپت خودروی برقی با قابلیت پیمودن مسافت‌های طولانی رونمایی کند

به گزارش رویترز مرسدس بنزمی‌خواهد پاییز امسال در نمایشگاه خودروی پاریس، از کانسپت یک خودروی برقی با قابلیت پیمودن مسافت‌های طولانی رونمایی کند. این خودرو با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی تا ۳۱۰ مایل را بپیماید.

آن‌طور که مرسدس‌بنز می‌گوید این خودروی برقی با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی تا ۳۱۰ مایل را بپیماید.

توماس وبر، رییس ارشد بخش توسعه‌ی شرکت دایملر (مالک مرسدس بنز) هفته‌ی پیش در اشتوتگارت آلمان درخصوص برنامه‌های تولید چنین خودرویی سخن گفت و در این زمینه تاکید کرد این خودرو طی ده سال آینده برای فروش آماده می‌شود.

او در مصاحبه‌ای به خبرنگار رویترز گفته است: “زیرساخت موردنیاز آماده است؛ گروه‌های ما مشغول کار روی پروژه هستند و نتایج مقدماتی، موفقیت‌های چشمگیری را با روند رشد سریع نشان می‌دهند.”

وبر در صحبت‌هایش اشاره‌ای نکرده که آیا این کانسپت در قالب یک سدان نمایش داده خواهد شد یا یک کراس‌آور. اما به‌طور کلی از صحبت‌های او این‌طور برمی‌آید که خروجی نهایی، احتمالا یک خودروی خانواده‌ی کاربردی خواهد بود؛ نه خودرویی برای رقابت با BMW i8. جدیدترین اخبار هم می‌گویند این خودرو احتمالا باید یک مدل SUV آماده‌ی رقابت با تسلا مدل X باشد.

از طرفی مرسدس‌بنز از قبل هم وعده‌ی ساخت یک خودروی تمام‌برقی را از سری خودروهای کلاس B این شرکت داده بود. قرار است این خودروها در کانادا و ایالات متحده آمریکا به فروش برسند. مرسدس‌بنز برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ بیش‌تر از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی بفروشد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا