ضرورت انجام تحقیقات مشترک با پارک‌های فناوری سایر کشورها

دکتر محمد فرهادی در بیست و پنجمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهمانی خدا و برکت و رحمت الهی از اینکه در سال‌های اخیر ادبیات و مفاهیم مهمی در حوزه علم و فناوری تولید شده است، اظهار کرد: علی‌رغم وجود 38 پارک علم و فناوری در حال حاضر، ما به پارک‌های تخصصی نیاز داریم و بخش خصوصی نیز درصدد ایجاد پارک‌های علم و فناوری است.

وی تأکید کرد: اگر چه بخش تحقیقات در کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد و حدود 20 تا 25 درصد تحقیقات باید بنیادی و مرز دانشی و 75 تا 80 درصد کاربردی باشد، اما حوزه فناوری نیز نیازمند توجه جدی است که این کار از طریق تدوین و ابلاغ قوانین و مقررات تسهیل کننده در دستور کار قرار دارد.

دکتر فرهادی با ابراز خوشحالی از توجه دولت به مقوله بودجه مراکز پژوهش و فناوری اضافه کرد: در آخرین تصمیم‌ها مصوب شده که تسهیلات قابل قبولی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد و سرمایه اولیه آن نیز فراهم شده است.

وزیر علوم اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیز باید با برنامه‌سازی، برقراری تعاملات بین‌المللی و انجام کار مشترک، برنامه‌های خود را به پیش ببرند.

دکتر فرهادی درخصوص برندسازی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری باید دارای برند باشند و برندسازی هم یک علم است که به مدیریت، برنامه و ساختار نیاز دارد و امیدواریم هر یک از شرکت‌ها قادر باشند تبدیل به یک برند جهانی شوند.

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تا پایان امسال دولت باید حداقل گزارش 100 اقدام در زمینه اقتصاد مقاومتی را اعلام کند و از این بین چهار طرح مربوط به حوزه آموزش عالی، علم و فناوری است.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم ضمن تأکید بر انجام تحقیقات مشترک با پارک‌های علم و فناوری دیگر کشورها خاطرنشان کرد: هم اکنون 140 طرح تحقیقاتی مشترک با دیگر کشورها داریم که بخش عمده آنها پس از برجام انجام شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا