مشاهده درون تانک‌های دشمن ممکن می‌شود

با توجه به محدودیت میدان دید سربازان در تجهیزات زرهی و تانک‌های مستقر در خط مقدم درگیری، معرفی سامانه دید کمکی تانک جزء اولویت‌های بخش نوآوری نیروی زمینی آمریکا است.

سامانه BattleView 360 نمونه ارتقاء یافته نمایشگر پیشرفته جنگنده F-35 است که با استفاده از شبیه‌ساز رایانه‌ای و سرعت پردازش و تفکیک بسیار بالا، امکان مشاهده کامل تحرکات دشمن و انجام اقدامات پیش‌دستانه را در اختیار خدمه قرار می‌دهد.

نیروهای مستقر در تجهیزات زرهی یا تانک‌های جنگی با نصب هدست مجهز به نمایشگر پیشرفته نه‌تنها میدان دید 360 درجه را تجربه می‌کنند، بلکه می‌توانند درون کابین تانک‌های زرهی دشمن را نیز مشاهده کنند. همچنین با استفاده از پهپاد‌های هوشمند می‌توان نقشه کاملی از وضعیت لحظه‌ای میدان جنگ را در اختیار خدمه تانک قرار داد تا آنها با آزادی عمل بیشتر نتیجه جنگ را به نفع خود تغییر دهند.

کارشناسان طراحی و تولید ادوات زرهی معتقدند که مهم‌ترین مشکل تانک‌های زرهی سنگین، کاهش میدان دید خدمه و افزایش خطر انهدام توسط نیروی‌های دشمن است. بنابراین با استفاده از تجهیزات کمکی مثل دوربین‌ و حسگرهای پیشرفته می‌توان میدان دید خدمه تانک را افزایش داد تا نه تنها خطر انهدام کاهش یابد بلکه به دنبال آن پیشروی نیروهای زمینی با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از میل آنلاین ، اطلاعات دریافتی از سامانه چشم سوم تانک را می‌توان با استفاده از نمایشگرهای هد‌آپ، عینک گوگل یا تبلت در اختیار خدمه تانک قرار داد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا