تولید تلوزیون های ال سی دی متوقف می شود

تلوزیون های ال سی دی یا  نمایشگرهای کریستال مایع از اوایل دهه نود میلادی به طور رسمی وارد بازارهای جهانی شده و در آن زمان تحولی بزرگ در ساخت صفحات نمایشگر به شمار می رفتند.  این فناوری برای چند دهه ، توانست بر بازارهای جهانی تسلط داشته و بخش وسیعی از نمایشگرهای سال های گذشته با تکیه بر این تکنولوژی ساخته شده بودند . هم اکنون به نظر می رسد عمر این فناوری نیز رو به پایان بوده و بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ، شرکت پاناسونیک قصد دارد به دلیل قدیمی شدن این فناوری، عدم استقبال مشتریان و هزینه بالای تمام شده جهت ساخت، تولید این محصولات را از ماه سپتامبر سال جاری میلادی به طور کامل متوقف کرده و نام تلوزیون های ال سی دی را از محصولات خود حذف کند.

شرکت پاناسونیک قصد دارد به دلیل قدیمی شدن این فناوری، عدم استقبال مشتریان و هزینه بالای تمام شده جهت ساخت، تولید این محصولات را از ماه سپتامبر سال جاری میلادی به طور کامل متوقف کرده و نام تلوزیون های ال سی دی را از محصولات خود حذف کند.

تلوزیون های ال سی دی یا نمایشگر های کریستال مایع در برابر تغییرات دمائی به شدت حساس بوده و به راحتی به شکل مایع درآمده و رسانایی بسیار قوی محسوب می شوند. امکان همزمان انتقال نور و الکتریسیته از این ماده ، آن را به عنوان یک ماده ایده آل برای ساخت نمایشگر معرفی کرده و طی دهه های گذشته این محصول توانسته بود بسیاری از بازارهای جهانی را به تسخیر خود درآورد.

نحوه عملکرد سیستم نمایشگر کریستال مایع به این صورت است که ذرات و مولکول‌های کریستال مایع در میان صفحات شیشه‌ ای پلاریزه شده و فیلترهای LCD در تلویزیون رنگی قرار دارند. برای ساخت LCD  دو شیشه پلاروید را با ۹۰ درجه اختلاف نسبت به یکدیگر قرار داده و یک لایه کریستال مایع بین آن ها می‌ گذارند.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا