کنفرانس تحقیقات و درمان سرطان برگزار شد

اپیدمیولوژی سرطان، اثرشناسی سرطان، ایمونولوژی سرطان، ارزیابی ریسک ژنتیک سرطان، تابش، جراحی و انکولوژی، زیست‌شناسی و نشانگرهای زیستی، واکسن‌ها و مکانیسم‌های پیشگیری از سرطان، کشف و توسعه داروهای سرطان، تحقیقات بالینی، روش‌های تشخیصی برای درمان زودهنگام سرطان، مهمترین محورهای این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر مهین خاتمی، دانش آموخته دانشگاه تهران و استاد بازنشسته موسسه ملی سرطان (NCI) آمریکا، دکتر گرگوری هس از دانشگاه پنسیلوانیا، دکتر یوشیاکی امورا از کالج پزشکی نیویورک و دکتر چالز استرکفوس از دانشگاه تگزاس، سخنرانان اصلی کنفرانس Cancer 2016 بودند.

در مدت سه روز برگزاری این کنفرانس، 53 مقاله و 19 پوستر از سوی پزشکان و متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، اتیوپی، استرالیا، امارات متحده، اوکراین، برزیل، تایوان، ترکیه، چین، ژاپن، سوئد، فرانسه، قزاقستان، کانادا، کره جنوبی، مصر، نیوزلند، هلند، هند، هنگ کنگ، ارائه شدند.

شایان ذکر است، دومین کنفرانس تحقیقات و درمان سرطان 20 تا 22 فوریه 2017 میلادی (2 تا 4 اسفند) در بالتیمور برگزار خواهد شد.

خلاصه سخنرانی دکتر مهین خاتمی:

عوامل دخیل در روش‌های شکست خورده درمان سرطان شامل عدم درک منطقی از کاهش نظارت سیستم ایمنی بدن است که رشد سرطان یا دیگر بیماری‌های مزمن را کنترل می‌کند.

در دهه 1980 میلادی، مدل‌هایی از بیماری‌های التهابی حاد و مزمن ایجاد کردیم که شامل تومورزایی (tumorigenesis) و رگ زایی (angiogenesis) می‌شدند. تعامل چند مرحله‌ای و هم‌افزایی بین سلول‌های ایمنی میزبان (سلول‌های بی و یاخته‌های غده‌ای) و سلول‌هایی مانند ائوزینوفیل و ماکروفاژهای مرتبط با تومور (TAMs) در زمان پویایی سیستم ایمنی و القاء تومور در بافت‌های لنفاوی مشاهده شد.

نتایج بدست آمده در این مطالعه، یک کشف "تصادفی" در تحقیقات و درمان سرطان بود و توانستیم شواهد سیستماتیکی از پاسخ ایمنی ابتدایی و انتهایی در برابر رشد بافت و رگ زایی نشان دهیم.

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا