نهمین كنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات در شیراز گشایش یافت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام خود به این كنفرانس بین المللی اظهار كرد: شكی نیست كه توسعه جایگاه علمی ایران عزیز به معیارهای جهانی در حوزه های علم، پژوهش و فناوری مرهون خدمات ارزشمند پژوهشگران، فرهیختگان و نخبگان علمی است كه با نشاط، تدبیر و امید و با اعتماد به نفس و خودباوری، در كسب راهكارهای علمی و عملی برای رفع مسائل و مشكلات كشور نقش آفرینی می كنند. 
دكتر محمد فرهادی افزود: در این جهت، علم تحقیق در عملیات، در جایگاه دانشی كه در اكثر شاخه های علوم، اعم از مهندسی، صنایع، مدیریت، اقتصاد، پزشكی و حتی علوم انسانی نقشی بسزا دارد می تواند در تسهیل روند توسعه علمی ایران تا رسیدن به جایگاه مرجعیت علم و فناوری در جهان اثرگذار و مثمر باشد. 
در پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این كنفرانس بین المللی آمده است: یقین دارم كه تحقق سند چشم انداز 1404 و دستیابی به آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در منطقه و جهان اسلام نیازمند ترسیم نقشه راهی است كه در آن نقشه نحوة طی مسیر، منابع و امكانات لازم، تقسیم كار در سطح ملی و الزامات مربوطه، به طور شفاف و دقیق با استفاده از علم و فنون تحقیق در عملیات ممكن می شود. 
دبیر علمی نهمین كنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات در آیین افتتاحیه این همایش بین المللی گفت: علاوه بر استادان دانشگاه ها و پژوهشگران داخلی، محققانی از كشورهای سوئد، هلند، چك، هند و نیجریه در این همایش بین المللی شركت دارند. 
دكتر حمیدرضا ملكی افزود: در این كنفرانس كه برای نخستین بار در سطح بین المللی برگزار شده از 461 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این كنفرانس بین المللی، 203 مقاله برای ارائه در این كنفرانس ارائه می شود. 
وی با بیان این كه 40 درصد مقاله های این كنفرانس بین المللی به زبان انگلیسی است، ادامه داد: از میان مقاله های پذیرفته شده، 154 مقاله به صورت شفاهی و 49 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و در كنار سخنرانی های علمی و ارائه مقاله ها، سه كارگاه تخصصی نیز برای شركت كنندگان در نظر گرفته شده است. 
ملكی اظهار كرد: كار داوری این مقاله ها را كمیته علمی این همایش متشكل از 30 تن از اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف كشور برعهده داشتند كه از این میان، 16 تن از آنها از دانشگاه های استان فارس هستند. 
دبیر اجرایی نهمین كنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات نیز گفت: این كنفرانس كه هشتمین دوره آن سال 94 در مشهد در سطح ملی برگزار شد، از دوره كنونی به صورت بین المللی برگزار می شود. 
دكتر علیرضا فخارزاده افزود: در این كنفرانس بین المللی، آخرین دستاوردهای ایران و جهان در زمینه علم تحقیق در عملیات بررسی می شود. 
این عضو هیات علمی بخش ریاضی دانشگاه صنعتی شیراز گفت: تحقیق در عملیات به علم تصمیم گیری بهینه در شرایط مورد نظر گفته می شود كه در همه رشته ها مانند ترافیك و حمل و نقل، صنایع، برق، مكانیك و … كاربرد یافته است و بهره برداری از آن در علوم انسانی نیز رو به رشد است. 
به گزارش ایرنا، این كنفرانس بین المللی روز جمعه به كار خود پایان می دهد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا