جمعیت سالمند جهان تا سال 2050 دوبرابر می شود

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث دی، اداره سرشماری آمریکا در گزارشی به سفارش موسسه ملی سالمندی این کشور اعلام کرد که افراد 65 ساله و مسن تر اکنون 8.5 درصد (617 میلیون نفر) از جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما انتظار می رود که تا سال 2050 میلادی، این رقم به حدود 17 درصد (1.6 میلیارد نفر ) برسد.
همچنین انتظار می رود که میانگین امید به زندگی در سراسر جهان از 68.6 سال در سال 2015 به 76.2 سال در سال 2050 افزایش یابد. 
علاوه بر این، پیش بینی می شود که شمار افراد 80 ساله و مسن تر در سراسر جهان سه برابر شود، به طوری که از 126.5 میلیون نفر به 446.6 میلیون نفر برسد؛ هر چند این افزایش در برخی کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین می تواند چهار برابر شود.
به گفته محققان، افزایش جمعیت رو به سالخوردگی نشان دهنده فرصت های بسیار و نیز چالش هایی در حوزه سلامت عمومی است که باید برای آنها آماده شویم.
بر اساس گزارش اداره سرشماری آمریکا، بیماری های غیرعفونی نگرانی اصلی سلامتی برای افراد سالخورده در سراسر جهان است اما بیماری های عفونی نیز تهدید عمده ای برای سالمندان در کشورهای با درآمد کم از جمله بسیاری از کشورهای آفریقایی به شمار می رود.
هر چند سالمندی جمعیت بر بسیاری از جنبه های زندگی عمومی — مانند نیاز به مراقبت های بهداشتی طولانی مدت، پانسیون ها، کار و بازنشستگی، حمل و نقل، مسکن–تاثیر می گذارد، اما پتانسیل زیادی برای فراگیری تجربه های آنها وجود دارد.
همچنین بر اساس این گزارش، مصرف تنباکو، کافی نبودن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی و فعالیت نداشتن از جمله عوامل خطرساز فراروی سلامت سالمندان در سراسر جهان است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا