برگزاری هشتمین نشست کمیته علمی انجمن ارتودنتیست های ایران با رویکرد ارتودنسی نامرئی

دکتر امیرحسین میرهاشمی دبیرعلمی این نشست روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این نشست با محور الاینرهای شفاف (Clear Aligners) در ارتودنسی برگزار می شود، گفت: الاینرهای شفاف که در اصطلاح عام 'ارتودنسی نامرئی' نامیده می شود برای ردیف کردن دندان های نامرتب بدون استفاده از براکت و سیم ارتودنسی به کار می رود.
میرهاشمی افزود:اولین سیستم الاینرهای شفاف تحت عنوان تجاری اینویزیلاین در سال 1997 در ایالت کالیفرنیای آمریکا پایه گذاری شد. در این روش از یکسری پلاک های شفاف برای ردیف کردن دندان ها کمک گرفته می شود و پلاک ها به جز مواقع غذا خوردن و مسواک زدن باید داخل دهان باشند و هر دو هفته یکبار توسط بیمار عوض شوند.
این متخصص ارتودنسی افزود: نکته بسیار مهمی که بیماران ارتودنسی باید به آن توجه کنند این است که انجام این روش به طور صحیح مستلزم اقدامات لابراتواری پیشرفته و علمی است؛ بنابراین قبل از اینکه تحت تأثیر تبلیغات زرد و رو به گسترش این سیستم ارتودنسی قرار بگیرند لازم است از مورد تأیید بودن آن نزد انجمن ارتودنسی ایران اطمینان حاصل کنند. وی ادامه داد: چه بسا بیمارانی که به صرف اطمینان به تبلیغات گمراه کننده دچار مشکلات غیر قابل جبران شده اند.
هومن زرنگار دبیرعلمی انجمن ارتودنتیست های ایران نیزگفت:انجمن ارتودنسی ایران به عنوان تنها نهاد آگاه از کیفیت ارایه خدمات تخصصی ارتودنسی به شهروندان توصیه می کند قبل از مراجعه به هر درمانگری برای دریافت این سرویس به دو نکته دقت کنند: اول اینکه درمانگر معالج متخصص ارتودنسی باشد و دیگر اینکه خدمات لابراتواری درمانگر مورد تأیید انجمن باشد.
دکتر مسعود داوودیان دبیراجرایی هشتمین نشست کمیته علمی انجمن ارتودنتیست های ایران نیز گفت:دراین نشست تخصصی بیش از 70 متخصص ارتودنسی از اقصی نقاط کشور به بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین سیستم های کلینیکی و لابراتواری الاینرهای شفاف می پردازند.
وی ادامه داد: همچنین دراین همایش علمی اساتید پیشکسوت ارتودنسی مرحوم دکتر پرویز ریاض داودی و دکتر علی محمد کلانتر معتمدی تجلیل می شوند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا