سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان جان خود را از دست می دهند

بر اساس مطالعات انجام گرفته، ۹۲ درصد از سلول های باکتریایی مقاوم در برابر اثرات دارویی با بکارگیری این شیوه نوین کشته شدند.در همین حال محققین آمریکایی با معرفی «نانوذرات نور فعال شده»، معروف به خال های کوانتوم که شبیه به نیمه رساناهایی که در وسایل الکترونیکی استفاده می شوند هستند، توانستند مقاومت دارویی آنتی بیوتیکی را از میان بردارند.

محققین دانشگاه «کلرادو بولدر» با استفاده از ذرات کوانتومی که ۲۰ هزار بار از موی بدن انسان کوچک تر هستند موفق به کشتن ۹۲ درصد از سلول های باکتریایی رشد یافته در محیط آزمایشگاهی شدند که مقاوم در برابر اثرات دارویی بودند.

پروفسور «نگپال» سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: با کوچک کردن این نیمه رساناها (خال های کوانتوم) به مقیاس نانو می توان ارتباطاتی در محیط سلولی ایجاد کرد که فقط عفونت را مورد هدف قرار دهند.

همچنین خال های کوانتوم در جای تاریک، غیر فعال و با قرار گرفتن در معرض نور فعال می شوند که این ویژگی محققین را قادر به تنظیم طول موج برای کشتن سلول ها عفونی می کند.با کنترل خال های کوانتوم می توان عوارض جانبی روش های درمانی را کاهش داد و از میان برد ضمن اینکه بستر را برای مبارزه با HIV و سرطان نیز فراهم می کند.

به گزارش مهر، سالانه ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل عارضه مقاومت دارویی جان خود را از دست می دهند.نتیجه این تحقیق در نشریه Nature Materials چاپ شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا