استفاده از سلول های بنیادی خون درگیرودار کمبود مراکزپیوند

 دکتر مرتضی ضرابی در گفت و گو با ایرنا افزود: علیرغم جمع آوری مناسب سلول های بنیادی خون، تعداد کم مراکز پیوند در کشور سبب کندی پیوند شده است.وی عمده ترین مرکز پیوند در کشور را بیمارستان شریعتی تهران اعلام کرد و گفت: درحال حاضر پیوند در بیمارستان هایی مانند شریعتی، طالقاتی، محک تهران و امیرکلای بابل انجام می شود که این مراکز باید افزایش یابد.

ضرابی اظهارکرد: سلول بنیادی خون برخی از بیماران برای پیوند آماده شده اما به دلیل نوبت طولانی این مراکز، پیوند بیماران هنوز انجام نشده است.
مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون به آمادگی لازم این مجموعه برای تهیه سلول های بنبادی خون بیماران اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد احتمال پیدا کردن سلول بنیادی خون برای بیماران وجود دارد.

 درخواست ذخیره سازی خون بندناف نوزادان کشورهای همسایه در ایران
وی به درخواست برخی از کشورهای همسایه ایران به ذخیره سازی خون بندناف نوزادان در کشورمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر درخواستی از کشور عمان برای انجام این کار دریافت شده است.
ضرابی با اشاره آمادگی این مجموعه برای ذخیره سازی خون بندناف تمامی کشورهای همسایه ایران، اظهار کرد: شهروندان عراقی کماکان خون بند ناف نوزادان خود را در این مرکز، ذخیره سازی می کنند.
وی افزود: در حال حاضر در منطقه به جز ترکیه و امارات که دارای بانک خون بندناف هستند، سایر کشورها نمونه های خود را پس از جمع آوری در کشورهای دیگر ذخیره سازی می کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا