کتاب «آینده نگاری کشتیرانی۲۰۲۰» به چاپ رسید

 ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ­بنیان دریایی در راستای رسالت خود در حمایت از ایجاد و تقویت زیرساخت­های علمی، فناوری و نوآوری دریایی و رصد فعالیت­ها و منابع بین ­المللی  اقدام به ترجمه و انتشار کتاب حاضر با عنوان آینده­ نگاری فناوری­های کشتی­رانی ۲۰۲۰ در کارگروه مطالعات و برنامه­ ریزی کرده است.

با استفاده از این کتاب، تصمیم ­سازان و مدیران کشوری با آگاهی و اطلاعات بیشتری قادر به سرمایه­ گذاری روی فناوری­های مناسب خواهند بود.

 در این کتاب براساس روندها و پیشران های توسعه علم و فناوری در جهان و احتمال تغییرات در رشد اقتصاد جهانی و اعمال قوانین زیست­ محیطی سختگیرانه ­تر توسط نهاد­های بین ­المللی که دو عدم قطعیت اصلی در عصر حاضر است، چهار سناریوی ممکن تدوین شده است.

بر اساس این سناریوها، امکان پیش­ بینی آینده و رشد فناوری­های گوناگون تا سال ۲۰۲۰ فراهم شده است. در ادامه اقدام به طراحی و ساخت مدل شبیه‌سازی برای تعیین فناوری‌هایی که تا سال ۲۰۲۰ احتمالا مورد استفاده قرار خواهند گرفت شده است.

متغیرهای فراوانی مانند افق‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های سوخت، الگو‌های عملیاتی و خطرپذیری در این صنعت در نظر گرفته شده است. در انتهای این کتاب، گریزی به وضعیت احتمالی توسعه فناوری، چگونگی تغییر جهان و اثرات آن بر کشتیرانی پس از سال ۲۰۲۰ آورده شده است.

به گزارش مهر، امید است این کتاب راهنمایی برای مدیران، کارشناسان و خبرگان عرصه دریایی علی ­الخصوص حوزه کشتی­رانی و راه گشایی برای تسریع و پیشرفت و آبادانی این مرز و بوم باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا