سال 2016 با تهدید سیارکی آغاز نمی شود

کارشناسان امور سیارکی در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اعلام کرده اند که سیارک 2003 SD220 که در این ساعات کنار زمین عبور می کند موجب بروز زمین لرزه در زمین نخواهد شد. این اعلان نظر در واکنش به برخی شایعات در شماری از رسانه های خبری جهان ارایه شده که مدعی شده اند همزمان با عبور این سیارک از نزدیکی زمین به احتمال زیادی زمین لرزه ای سیاره مادر را به لرزه درخواهد آورد.

محاسبات دانشمندان ناسا نشان می دهد که سیارک2003 SD220  در نزدیکترین فاصله به زمین از 10.6 میلیون کیلومتری ساکنان سیاره مادر عبور می کند. این فاصله 27 بار بیشتر از مسافت زمین تا ماه است.

کارشناسان امور سیارکی در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اعلام کرده اند که سیارک 2003 SD220 که در این ساعات کنار زمین عبور می کند موجب بروز زمین لرزه در زمین نخواهد شد.

نزدیکترین فاصله این سیارک با زمین درحالی ثبت شده که با چشم غیرمسلح امکان مشاهده آن وجود نخواهد داشت.

سیارک 2003 SD220 اندازه کوچکی دارد و بر اساس بررسی های دقیق صورت گرفته تنها دو کیلومتر پهنا دارد. اگرچه این سیارک کوچک از فاصله قابل توجهی نسبت به زمین عبور می کند اما در هفته های اخیر مقالات زیادی در رسانه های خبری جهان درخصوص خطرات احتمالی آن برای زمین منتشر شده با این حال محاسبات دانشمندان ناسا خط قرمز بر روی تمامی این شایعات کشیده است.

اخیرا یک وبسایت ایتالیایی مقاله ای منتشر کرده که در آن ادعا شده ناسا این سیارک را تهدیدی برای زمین خوانده است اما آژانس فضانوردی آمریکا ضمن رد این مقاله و ادعای مطرح شده در آن، عبور سیارک 2003 SD220 از کنار زمین را بدون کوچکترین خطری برای سیاره مادر عنوان کرده است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا