افزایش ضریب مطالعه با کتابخوان الکترونیکی

تحقیقات جدیدی که توسط محققان صورت گرفته است، یکی از باورهای نادرست موجود درباره استفاده از کتاب خوان های الکترونیکی را دستخوش تغییراتی جدی کرده است. به تازگی دانشمندان دریافته اند که نوع دستگاه کتابخوان می تواند تاثیر به سزایی در میزان رغبت به مطالعه در افراد داشته باشد.

در طول این آزمایش، درصد پسرانی که در ابتدای تحقیق کتاب خواندن را کاری سخت و دشوار توصیف کرده بودند به نصف کاهش یافت.

بر اساس این تحقیقات، توانایی و میل به خواندن در میان پسران با تغییراتی بسیار زیاد همراه بود که این تغییرات به صورت مستقیم از دوره 4 ماهه استفاده از کتابخوان های الکترونیکی نشات گرفته بود. میانگین سنی مطالعه کتاب در کاربران این دستگاه ها به میزان 8.4 ماه بهبود یافته بود که این رقم در نوع خود بسیار مناسب و امیدوار کننده است.

در طول این آزمایش، درصد پسرانی که در ابتدای تحقیق کتاب خواندن را کاری سخت و دشوار توصیف کرده بودند به نصف کاهش یافت. علاوه بر این دختران نیز برنامه ریزی های خود برای کتاب خواندن را در طول این مدت کوتاه به میزان 7.2 ماه افزایش داده بودند.

لازم به ذکر است که تعداد پسرانی که تغییر عقیده داده و خواندن را کاری خوب و جالب توصیف کرده بودند از 34 درصد به میزان 66 دردصد افزایش یافت

یکی از راهبران این تحقیق در این باره می گوید: «این مطالعه به وضوح میزان تاثیرات کتاب های الکترونیک بر روی افزایش لذت خواندن را به خصوص در پسران افزایش می دهد. تحقیق ما به این نتیجه رسید که تکنولوژی می تواند گرایش های کودکان را به سمت خواندن بیش تر کند. دیده شدن در حال خواندن کتابی بر روی تبلت یا تلفن هوشمند حس بسیار متفاوتی با دیده شدن در حال خواندن کتاب های معمولی دارد و همین امر بر میزان مطالعه دانش آموزان تاثیر گذار است.»

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا