جراحی موفقیت آمیز قلب با عینک گوگل

این جراحی تاریخی بر روی بیمار 49 ساله ای روی داد که از عارضه مسدود بودن شریان کرونری رنج می برد و حالا به لطف کمک گرفتن از یکی از مظاهر فناوری های نوین می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

محققان علوم پزشکی موفق شدند با استفاده از عینک گوگل شریان کرونری مسدود شده بیماری را در جریان عمل پیچیده قلب باز کنند.

محققان بازیابی سه بعدی این شریان را بر روی اپلیکیشنی بارگذاری کرده و آن را در حین انجام عمل جراحی از طریق عینک واقعیت گوگل به نمایش گذاشتند. بدین ترتیب جراحان با دید بازتری توانستند به عمق شریان مسدود شده نفوذ کرده و برشهای لازم را با خیالی آسوده تر انجام دهند.

استفاده ار سیم راهنما برای تغذیه استنت آزادکنند دارو در رگهای خونی یکی از شیوه های برطرف کردن انسداد شریان به حساب می آید که به آن PCI گفته می شود. اما این روش همیشه هم موفقیت آمیز نیست زیرا مشکلات زیادی در تصویربرداری از شریان از تمام جهات وجود دارد.

اکنون اما به لطف بهره گیری از ابزار پیشرفته ای مانند عینک گوگل تصویرسازی دقیق از شریان و هدایت سیم راهنما درون آن و در نهایت از بین بردن انسداد به وجود آمده راحت تر و با دقت خیره کننده ای انجام می شود.

در پایان عمل جراحی این بیمار لهستانی، دو استنت آزاد کننده دارو در شریان مورد نظر کاشته شد.

تیم جراحی این بیمار در پایان این عمل اعلام کردند که استفاده از عینک گوگل کار را برای آنها ساده تر و در عین حال برای بیمار مقرون به صرفه تر کرده است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا