مذاکره با کشورهای همسایه برای صادرات واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیک

 قاسم مقصودی‌نژاد با اشاره به قدمت بیش از 90 ساله موسسه تحقیقات واکسن‌ و سرم‌سازی رازی در تولید داخلی واکسن‌های مصرف انسانی، دام و طیور و آبزیان، یکی از اهداف این موسسه را حضور فعال‌تر در بخش صادرات اعلام کرد و گفت: با توجه به رویکرد مدیریت موسسه رازی در حوزه صادرات، از ابتدای سال 94 با هدف شناسایی بازارهای منطقه، تعاملات و رایزنی‌هایی را با کشورهایی که به نظر می‌رسد بازار خوبی برای صادرات واکسن‌ها و سایر فرآورده‌های بیولوژیک این موسسه باشند، آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تا کنون گفت‌وگوهای بسیار خوبی با کشورهای عربی و کشورهای خاورمیانه صورت گرفته و به تازگی طی ملاقات با وزیر کشاورزی کشور عراق مقرر شد انتقال تکنولوژی و صادرات برخی واکسن‌های دام و طیور در قالب برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت با این کشور همسایه به اجرا درآید.

مقصودی‌نژاد با بیان این‌که هدف‌گذاری امسال موسسه رازی در بخش صادرات، شناسایی بازار کشورهای همسایه است، یادآور شد: در این مدت با کشور ازبکستان نیز وارد مذاکره شده و نمونه‌هایی از واکسن‌های تولیدی موسسه رازی را به این کشور فرستادیم که امیدواریم به امضای قرارداد منجر شود.

رئیس اداره فروش خارجی موسسه رازی همچنین از درخواست کشورهای آذربایجان و قرقیزستان برای صادرات واکسن‌های دامی موسسه رازی از جمله واکسن بروسلوز خبر داد.

وی با تاکید بر این‌که شناسایی بازارهای هدف، فرایندی زمانبر است، صادرات هزار و 500 آمپول سرم‌های درمانی به کشور عراق را به عنوان گام نخست موسسه رازی در حوزه صادرات نام برد و خبر داد که این کشور برای سال 2016 نیز صادرات این سرم‌ها را درخواست کرده است.

به گزارش ایسنا، مقصودی‌نژاد استقبال کشورهای اطراف برای صادرات واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی را چشمگیر دانست و از بازار مناسب کشور ترکیه و علاقه‌مندی ترک‌ها برای صادرات واکسن‌های طیور موسسه رازی به این کشور خبر داد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا