لندن از دید خودروهای بدون راننده + فیلم

زمانی که یک خودرو بدون راننده در خیابانی حرکت می کند، جدای از رفت و آمد و توقف در پشت چراغ های قرمز، دقیقا خیابان را به چه شکلی می بیند؟ آیا دریچه دید این خودرو مانند انسان ها است یا با آن متفاوت است؟ برای پاسخ به این سوال کمپانی ScanLAB Projects یک اسکنر لیزری را در درون خودرو هوندا CR-V قرار داده و آن را در خیابان های لندن به حرکت در آورد.

این دستگاه مانند رادار لیزر را به اشیا اطراف می تاباند و فاصله تقریبی و زمان عکس العمل خودرو را اندازه گیری می کند

اگر چه این خودرو با واسطه انسانی رانده می شد اما تمام حرکات تشخیص داده شده توسط فناوری LIDAR مانند زمانی بود که خودرو در حال حرکت بدون راننده است. این دستگاه مانند رادار لیزر را به اشیا اطراف می تاباند و فاصله تقریبی و زمان عکس العمل خودرو را اندازه گیری می کند. این زمان بندی ها جمع آوری شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و سپس اطلاعات لازم و تصویری لحظه ای از محیط اطراف را به خودرو داده می شود.

لازم به ذکر است که اسکن لب (ScanLAB) یک شرکت لندنی است که از این فناوری به منظور اهداف هنری و تجسمی استفاده می کند. این کمپانی به اسکن موزه ها، ریل های راه آهن زیر زمینی و دایره قطب شمال می پردازد. آخرین ویدیو منتشر شده از این کمپانی نیز این چهره زیبا از شهر را به نمایش می گذارد.

مترجم: آناهیتا عیوض خانی

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا