تولید قرص گیاهی رازک به منظورکاهش علایم یائسگی

'ویدا آغه میری' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش استروژن هنگام یائسگی،گفت:استفاده از قرص رازک در کاهش نشانه های زودرس یائسگی، زیردامنه های آن (تعداد گرگرفتگی)و نیز کاهش عوارض در زنان نزدیک به زمان یائسگی و زنان یائسه موثر است.
وی تصریح کرد:این قرص علاوه بر تاثیر بر عوارض شایع یائسگی (گرگرفتگی) همچنین سبب بهبود مسایل جنسی، خلق و خو در زنان یائسه می شود و در صورت مصرف طولانی مدت برای پوکی استخوان و پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی که ناشی از کمبود هورمون استروژن موثر است.
وی با اشاره به اینکه تولید این دارو موضوع پایان نامه ام بوده است، افزود: این دارو بر روی 120 نفر به صورت کارآزمایی بالینی مورد استفاده قرار گرفت و هیچ عارضه جانبی از این قرص مشاهده نشده است.

آغه میری بیان کرد:اکنون حدود 12 هزار قرص برای کارآزمایی بالینی به صورت صنعتی تولید شده اما این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

وی گفت:این دارو موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع،تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو شده و مقالات تحقیقات داخلی آن نیز تهیه و مورد پذیرش قرار گرفته است.

*** قرص گیاهی رازک نمونه خارجی ندارد

این محقق جوان با اشاره به اینکه در خصوص کاهش و بهبود مسائل یائسگی داروهایی وجود دارد، اما تولید قرص رازک برای اولین بار است که در دنیا ساخته می شود، گفت:این قرص نمونه مشابه خارجی ندارد.

وی تصریح کرد:اگر نمونه های مشابه برای کاهش و رفع این مشکل وجود داشته باشد از گیاهایی مثل سویا و یا جینسینگ استفاده شده است.

این محقق افزود:این محصول به صورت قرص عرضه می شود و دوز مصرفی این دارو نسبت به سایر داروها کم و فقط روزی یک بار مورد استفاده قرار می گیرد.

آغه میری گفت:حداقل دوز مصرفی یک قرص 500 میلی گرمی و اثر بخشی این دارو بعد از گذشت یک هفته قابل مشاهده شده است.

این محقق جوان ایرانی بیان کرد: اکنون به دنبال تجاری سازی کردن این محصول هستم و امیدوارم بتوانم از حمایت های مسوولان درزمینه تجاری سازی آن بهره مند شوم.

این محصول در جشنواره شکوفایی اختراعات استان های تهران و البرز عرضه شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا