شناسایی ژن های شیزوفرنی و چاقی

در یک مطالعه جدید ژن های به وجود آورنده بیماری شیزوفرنی و چاقی شناسایی شده اند. این مطالعه می تواند به درک بهتر از دی ان ای های مختلف که بر میزان خطر ابتلا به این بیماری ها تاثیر گزار هستند منجر شود و همچنین به ایجاد استراتژی هایی بهتر برای پیشگیری و درمان این دو بیماری شایع بینجامد.

این پژوهش شامل تجزیه و تحلیل یک میلیون تغییر ژنتیکی است که در بیش از دو هزار نفر داوطلب شرکت کننده در این مطالعه که به هر دو بیماری شیزوفرنی و چاقی مفرط مبتلا هستند، وجود دارد. این تحقیق به عنوان بخشی از پروژه UK10K انجام شده است. پروژه UK10K یکی از برنامه های تحقیقاتی بریتانیا است که به تعیین توالی ژن های چندین هزار داوطلب می پردازد. در نتیجه این پژوهش ژن هایی که در افراد مبتلا به بیماری چاقی مفرط و شیزوفرنی شناسایی شده است.

پروفسور دوید کرتیس به عنوان راهبر این تحقیق بیان کرد که بیماری چاقی و شیزوفرنی به عنوان دو بیماری عمومی و بسیار شایع شناخته می شوند. هر دو این بیماری ها به میزان قابل توجهی ژنتیکی هستند که تا کنون کم تر درک شده است. این مطالعه نشان دهنده روش هایی است که در آن فناوری توالی تکنولوژی می تواند به پیشرفت ما در این زمینه کمک کند.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که دانشمندان بتوانند برای مبارزه با این دو نوع از نارسایی انسان به تحقیق و تمرکز بیشتر بر روی این دو ژن دست زده و شانس بالاتری برای یافتن روش های درمانی برای آنها داشته باشند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا