ستاری:بیشترین تبادل و انتقال فناوری ایران با روسیه است

کتر سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه نشست آشنایی 22 سفیر از کشورهای مختلف با فناوری نانو ایران و فرصت های سرمایه گذاری، در هشتمین نمایشگاه فناوری نانو در گفت و گو با ایرنا افزود:اکنون در آستانه تغییر جدی در سیاستگذاری های اقتصادی کشور هستیم، ما باید به کشورهای خارجی بگوییم که درست است که ایران نفت و گاز بسیار دارد اما این نفت و گاز سرمایه اصلی ایران نیست و نیروی انسانی آن است که سرمایه های اصلی آن را تشکیل می دهد. 
وی بیان کرد:این موضوع باید در کشور درست تبیین شود و اگر این اتفاق بیفتد دیگر دلیلی ندارد که قدرت سرمایه گذاری فقط در نفت، گاز یا معادن انجام شود. 
ستاری اظهارکرد:فرصت های سرمایه گذاران در نیروهای انسانی است که باید شکل بگیرد، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در واقع فرصت های اصلی بخش پژوهش و فناوری ایران هستند. 
وی یادآور شد:تمام بیزینس دانش بنیان، پایه دانشی دارد و در این نمایشگاه از نفت، گاز و معادن خبری نیست بلکه همه فکر است، تمام دستگاه های ساخته شده در این نمایشگاه از فکر ایجاد شده و این روندی است که ما اخیرا با کشورهای خارجی شروع کرده ایم. 
در دومین روز از برگزاری هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو 22 سفیر از کشورهای مختلف با بازدید از این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای ایران در حوزه فناوری نانو آشنا شدند. 
هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از 13 تا 16 مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا