برندگان جایزه علمی و فناوری پیامبر اعظم (ص) فردا مشخص می شود

 دکتر سورنا ستاری روز سه شنبه در آیین آغاز به کار هشتمین جشنواره فناوری نانو در جمع خبرنگاران افزود:دور نخست جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم(ص) که نخستین جایزه علمی و فناوری جهان اسلام است در دی ماه سال جاری همزمان با تولد حضرت محمد (ص) به احتمال زیاد برگزار خواهد شد. 
وی همچنین در خصوص توسعه فناوری های همگرا در کشور افزود: فناوری همگرا، توسعه فناوری هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال توسعه آن در کشور است؛ فناوری همگرا ترکیب نانو، بایو، علوم شناختی و فناوری اطلاعات است. 
وی بیان کرد: فناوری همگرا موضوعی است که در آینده قطعا به صورت جدی معاونت علمی ریاست جمهوری بر روی آن کار می کند و الان نیز ستادی در این حوزه تشکیل شده است. 
ستاری اظهارکرد: به هر حال کارهایی که در حوزه فناوری انجام می شود کارهایی نیست که کوتاه مدت باشد، همانطور که می بینید فناوری نانو بعد از 10 سال به این نتیجه رسیده است و در حوزه پارک های علم و فناوری، پارک های خوب کشور بعد از 10 سال به جایی رسیده اند که الان می توانند توسعه فناوری داشته باشند و ایجاد ثروت کنند. 
وی یادآور شد:اگر الان نیز در این حوزه کار کنیم به جایگاهی که کشورهای پیشرفته دارند، خواهیم رسید، همین رتبه های برتر در فناوری ها را می توانیم حفظ کنیم ولی اگر کوتاهی کنیم قطعا در آینده ضرر آن را خواهیم دید. 
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در آغاز مراسم به کار هشتمین جشنواره فناوری نانو گفت: علیرغم محدودیت ها، فشارها که برای جمهوری اسلامی در طول این چند سال ایجاد شد، دستاوردهای بزرگی نصیب ملت شد، علاوه بر ناباوری ها در این 36 سال، قدم های بسیار بلندی جوانان کشور برداشته اند. 
صالحی افزود:الان که ما می بینیم درحوزه فناوری نانو به جایگاه خوبی به لحاظ تولید علمی دست یافته ایم موجب غرور ما شده است. 
صالحی بیان کرد:ملت ایران لحظه به لحظه باید شکرگزار خدا باشد این شکرگزاری ها به دلیل برخورداری از یک انقلاب شکوهمند است و نیز اینکه از انزوا و لگدمال شدنی که در زمان های گذشته بر ملت ایران اعمال می شده اما به دلیل غروری که در بستر اسلام و حقیقت ناب بازگشته است باید انجام شود. 
وی ادامه داد:دین بدون علم جاهلیت است، علم و دین توام هستند و چنانچه از هم جدا شوند، می سوزند. 
صالحی افزود: خوش به حال نسل جوان ما که شاهد شکوه این ملت خواهد بود، جوانه های بازگشت این ملت پرافتخار به عرصه بین المللی به عنوان ملت منسجم، مقتدر و اندیشه پرور پیش می رود که جایگاه خود را نسبت به گذشته پیدا کند. 
به گزارش ایرنا، هشتمین جشنواره فناوری نانو با حضور 133 شرکت فناور، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها از 13 تا 16 مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا