خودروی هیبرید برقی – پیل سوختی رونمایی شد

مراسم رونمایی از خودروی هیبرید برقی – پیل سوختی  در محل دانشکده مهندسی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و با حضور رییس ، اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این مراسم، تحقیقات خودرو را یکی از حوزه های پژوهشی عنوان کرد که این دانشگاه به دستاوردهای بزرگ در آن دست یافته است. 
دکتر علی خاکی صدیق افزود: علاوه بر این خودروی هیبرید برقی – پیل سوختی یک خودرو برقی کامل نیز در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر در دست تولید است و پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته است. 
وی تعامل استادان دانشگاه خواجه نصیر با صنایع خودروسازی کشور را مطلوب توصیف کرد و گفت: این همکاری ها تا جایی پیش رفته است که یک دفتر مستقل برای استادان ما در ایران خودرو اختصاص یافته است. 
وی با بیان این که جایگاه دانشگاه خواجه نصیر در میان دانشگاه های کشور خوب است، خاطرنشان کرد: از وضعیت علمی خود راضی نیستیم به این معنا که باید برای ارتقای جایگاه مان تلاش بیشتری انجام دهیم.
طراحی و تولید خودروی هیبرید برقی – پیل سوختی در دانشگاه خواجه نصیر از سه سال پیش آغاز شده و اکنون به نتیجه رسیده است. 
طراحی این خودرو به منظور تامین انرژی محرکه خودرو از منابع سوخت های غیرفسیلی و انرژی های پاک در دستور کار قرار گرفته است.
این خودروی هیبرد شامل بخش های مختلفی از جمله واحد پیل سوختی، مبدل DC به DC، باتری، مبدل DC به AC و واحد کنترل دور موتور، موتور الکتریکی و واحد مدیریت انرژی است.
به گزارش ایرنا، از جمله مشخصات فنی دستگاه مدیریت انرژی این خودرو می توان به قابلیت ردیابی نقطه توان ماکزیمم پیل سوختی، امکان مطالعه روش های مختلف کنترلی، مانیتورینگ پارامترهای مختلف خودرو، انتخاب منبع توان ورودی بر اساس مصرف لحظه ای الکتروموتور و میزان تولید پیل سوختی با استفاده از کلیدهای نیمه هادی اشاره کرد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا