پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پیامبر اعظم (ص) آغاز شد

مهدی صفاری نیا پایان پذیره نویسی این صندوق را 22 مهرماه سال جاری اعلام و بیان کرد: علاقمندان به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام می توانند به یکی از سه حالت اهدای اصل سرمایه و تمام منافع حاصل از مشارکت، اهدای تمام منافع حاصل از مشارکت و اهدای بخشی از منافع حاصل از مشارکت، در فعالیت های این صندوق سهیم شوند. 
به گفته وی، مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) در دی ماه سال جاری و همزمان با هفته وحدت در تهران برگزار می شود. 
صفاری نیا اظهار کرد: علاقمندان می توانند برای پذیره نویسی اینترنتی یا دریافت اطلاعات بیشتر به سایت و یا دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) مراجعه کنند. 
جایزه مصطفی (ص) به عنوان عالی ترین نشان علمی فناوری جمهوری اسلامی ایران و یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان، در سال 1391 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید؛ شناسایی، تجلیل و حمایت از دانشمندان جهان اسلام از اهداف عالی این جایزه است که در راستای زمینه سازی برای تجدید تمدن نوین اسلامی و هم گرایی و توسعه همکاری علمی و فناوری میان کشورهای اسلامی اعطا می شود. 
صفاری نیا در مورد صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: این صندوق به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری ایران، با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش نقش و مشارکت بخش های غیردولتی در حوزه علم و فناوری و ارتقای سهم وقف و امور خیریه در این حوزه شروع به فعالیت کرده است. 
وی اظهار کرد: صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص) با بهره گیری از منابع مالی عموم اشخاص حقیقی و حقوقی نیکوکار و جذب مشارکت واقفان و خیران در راستای به خدمت گرفتن علم و فناوری در حوزه رفاه، امنیت و سلامت بشریت تشکیل شده است. 
صفاری نیا افزود: این صندوق با هدف تامین مالی جایزه جهانی مصطفی (ص) مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان جایزه عالی فناوری جمهوری اسلامی ایران با محوریت شناسایی و معرفی برترین های علم و فناوری جهان اسلام و معرفی جایزه به عنوان یکی از نمادهای مهم شایستگی و برتری علمی در سطح جهان فعالیت می کند. 
وی همچنین حمایت از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام را هدف دیگر این صندوق عنوان کرد و گفت: این حمایت در قالب اعطای منابع مالی به پژوهشگران و محققان در راستای تامین نیازهای فناوری کشورهای اسلامی و اعطای تسهیلات مالی به کارآفرینان برای تجاری سازی طرح های فناورانه و دانش بنیان صورت می گیرد. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صفاری نیا خاطرنشان کرد: این صندوق در نخستین روزهای فعالیت خود با پشتیبانی و حمایت بیش از 200 شخصیت برجسته علمی و مدیریتی کشور از اعضای فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، اعضای هیات علمی دانشگا ه های تهران و صنعتی شریف و سایر دانشگاه های کشور، نخبگان حوزه فرهنگ و رسانه و شخصیت های برجسته حوزوی همراه شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا