درخواست «فیروزآبادی» از ۳ سازمان

 مراسم معارفه دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی که بعدازظهر امروز سه شنبه در وزارت ارتباطات برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

– در این مراسم ۴ وزیر ارتباطات، ارشاد، اطلاعات و کار به همراه محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور از جمله اعضای دولت بودند که درمراسم حضور داشتند و از سمت مجلس شورای اسلامی نیز محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، احمد توکلی و بیژن نوباوه از جمله حاضران بودند. در همین حال حمید شهریاری و سعید رضا عاملی به عنوان اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی در این مراسم حضور داشتند.

– همچنین مدیران اپراتورهای موبایل و مدیران شرکت های وابسته به وزارت ارتباطات در این مراسم شرکت کردند اما محمد حسن انتظاری به عنوان دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی در این مراسم حضور نداشت.

– پیگیری خبرنگاران برای دلایلی عدم حضور محمد حسن انتظاری در این مراسم صورت گرفت و مسئولان روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی پیش آمدن کار واجب برای انتظاری را دلیل غیبت وی در این جلسه اعلام کردند.

– این مراسم در سالن همایش های وزارت ارتباطات برگزار شد و با توجه به دعوت وزارت ارتباطات از رسانه ها برای حضور در این مراسم به نظر می رسید وزارت ارتباطات نقش متولی و برگزار کننده این مراسم را برعهده  داشته است.

– علی ربیعی وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم از شخصیت فردی و اجتماعی ابوالحسن فیروزآبادی تمجید کرد و گفت: «شناخت ما به اوایل انقلاب بر می گردد که آقای فیروزآبادی در تمامی بحران های جنگ و بحران هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت شاخص بودند و به جرأت می توان از سابقون عرصه های مختلف نظام به حساب می آیند.»

– به گفته وزیر کار، فیروزآبادی با تحصیلات مرتبط، خوشفکر و باهوش است که بخش اعظمی از وظایف وزارت کار بر دوش وی بوده و پیش بینی می شود دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی در یک سبک و سیاق علمی – تخصصی فعالیت های آینده خود را طی کند.

– در همین حال ابوالحسن فیروزآبادی در این مراسم پس از سخنرانی از زحمات محمد حسن انتظاری دبیر سابق این شورا تشکر کرد و گفت: دوره ایشان به سختی طی شد و امیدواریم از تجربیات آقای انتظاری در شورای عالی فضای استفاده شود.

– دبیر جدید  شورای عالی فضای مجازی با تشکر ویژه از محمود واعظی گفت: ما با سه سازمان کار ویژه داریم و این سه سازمان صدا و سیما، وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد است که از آنها تقاضا داریم رعایت حال مرکز ملی فضای مجازی را داشته باشند تا اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی محقق شود.

-حکم دبیری شورا به ابوالحسن فیروزآبادی از طرف محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور اعطا شد. وی در این مراسم گفت: از سوی رئیس جمهور برای آقای فیروزآبادی آرزوی توفیق کامل دارم و از زحمات مهدی اخوان به آبادی و محمد حسن انتظاری دبیران قبلی شورای عالی  فضای مجازی تقدیر و تشکر کرد.

– در این مراسم نقش مجید صدری مدیرعامل رایتل پررنگ می نمود به نحوی که وی تلاش بسیاری برای فراهم کردن شرایط برای حضور دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی و نیز وزیر کار در این مراسم ایفا کرد. وی حتی در زمان حضور فیروزآبادی در جمع خبرنگاران و پاسخ به پرسش خبرنگاران از نشست خبری دبیر جدید شورا در روز شنبه ۴ مهرماه در حاشیه برگزاری نمایشگاه تله کام خبر داد.

به گزارش مهر، اپراتور رایتل وابسته به شرکت شستای سازمان تامین اجتماعی است که فیروزآبادی در برهه ای از زمان ریاست هیئت مدیره شستا را عهده دار بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا