اعطای 20 هزار یورو به پژوهشگران ایرانی برای طرحهای مشترک با آلمان

 نمایندگان انجمن ماکس پلانک و صندوق تحقیقات آلمان در بازدید از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه همکاری های علمی با پژوهشگران ایرانی تاکید کردند.
نمایندگان انجمن ماکس پلانک Max Plank Society و صندوق تحقیقات آلمانDFG با هدف برقراری ارتباط پژوهشگران خود با محققان ایرانی، ضمن بازدید از این واحد دانشگاهی در نشستی با حضور نمایندگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، ریاست واحد و مدیرکل امور بین الملل واحد امکانات همکاری متقابل را بررسی کردند.
بر اساس قانون اساسی آلمان، 'پژوهش' برای پژوهشگران این کشور رایگان است و در همین راستا بودجه ای در حدود هشت میلیارد یورو در اختیار آنان قرار می گیرد که پژوهشگران غیر آلمانی نیز می توانند به شرط همکاری با پژوهشگران آلمانی از این بودجه پژوهشی بهره ببرند.
اساس این اقدام، ایجاد ارتباط میان محققان بین المللی و آلمانی به صورت رابطه فردی است که بر این مبنا، نیازی به انعقاد یادداشت تفاهم میان سازمان ها وجود ندارد و بهره گیری از این بودجه پژوهشی، مستلزم برقراری ارتباط پژوهشگران ایرانی و آلمانی و ارائه طرح های مشترک است.
هیأت آلمانی در بازدید از امکانات و بخش های مختلف واحد علوم و تحقیقات با تحسین امکانات علمی و پژوهشی واحد، اذعان داشتند که اطلاعات در مورد توان علمی و پژوهشی ایران در آلمان کافی نیست و ایران باید نمایشگاه پژوهشی و علمی در آلمان برگزار و از هیأت ها و خبرنگاران آلمانی برای بازدید از توان پژوهشی و علمی ایران دعوت کند.
انجمن ماکس پلانک با بیش از 60 سال سابقه فعالیت، یک انجمن مستقل غیرانتفاعی با 82 نهاد تحت هدایت است که به پژوهش های دانش محور ملی و بین المللی در حوزه های علوم طبیعی، انسانی و زندگی اجتماعی می پردازد.
نام این موسسه برگرفته از یکی از برجسته ترین پژوهشگران علمی آلمان، نشان دهنده هدف اصلی آن یعنی تعالی پژوهشی است و داشتن بیش از 17 برنده جایزه نوبل در میان پژوهشگران آن و 21هزار محقق فعال در انجمن بیانگر حمایت انجمن ماکس پلانک از فعالیت های پژوهشی نهادها و افراد آلمانی و غیرآلمانی است.
پژوهشگران ایرانی در صورت تعریف پروژه پژوهشی با شرکای آلمانی می توانند تا 20 هزار یورو بودجه پژوهشی برای پیشبرد اولیه طرح و در مراحل بعدی کار، بودجه بیشتری را دریافت کنند.
نهم اکتبر سال جاری میلادی (17 مهرماه 1394) به عنوان تاریخ بازدید بعدی این هیأت از واحد علوم و تحقیقات درنظر گرفته شده است. 
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات،علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انجمن ماکس پلانک می توانند از تارنمای اینترنتی آن به نشانی www.maxplanck.de بازدید کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا