توانایی تفکیک ویدیو و مکالمه تصویری در نوزادان

یکی از مشخصات دنیای دیجیتال امروزی استفاده کودکان از تبلت ها و سایر دستگاه دیجیتال دیگر است. کم و کیف و چگونگی تعامل کودکان با تکنولوژی های نسبتا جدید نظیر موبایل و تبلت، همواره مورد توجه دانشمندان بوده است. جالب توجه است که بدانید که نحوه تعامل و نیز کنش و واکنش کودکان با ویدیو های ضبط شده، یکی از موارد مورد علاقه محققان بوده است که تحقیقات بلند مدت و فراوانی نیز در این باره انجام گرفته است.

در تحقیقی که به تازگی در همین راستا انجام شده است محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان در ماه های اولیه زندگی خود می توانند تفاوت گفت و گوی تصویری را با تماشای صرف یک ویدیو تشخیص دهند. کودکان سه ماهه می توانند با استفاده از نشانه های کلامی و ارتباطات همدلانه تشخیص بدهند که تصویر شخصی که در حال صحبت با آنها است از پیش ضبط شده است یا این مکالمه در زمان واقعی و به صورت زنده در حال انجام است. نکته جالب اینجاست که آنها مانند بزرگ سالان حتی به قطع و وصل شدن صدا یا تصویر و نارسایی های اینترنت نیز حساس هستند.

بر اساس نتایج به دست آمده در این تحقیقات، مکالمه ویدیویی می تواند گام بزرگی در جهت ارتباط کودک با پدر بزرگ و مادربزرگ یا سایر اعضای خانواده که از آنها دور هستند باشد. علاوه بر این استفاده از مکالمه ویدیویی در خانواده هایی که کودکان زیر دو سال دارند بسیار شایع است به طوری که 85 درصد این کودکان  تا کنون حداقل یک بار از این روش برای برقراری ارتباط استفاده کرده اند و 40 درصد از این جمعیت نیز در طول هر هفته حداقل یک بار مکالمه ویدیویی برقرار می کنند.

منبع

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا