تلاش برای تسریع تجاری‌سازی نانوحسگرها

اداره هماهنگی ملی فناوری‌ نانو (NNCO) به تازگی از گزارش کارگاه و سایتی رونمایی کرده است که حاصل تلاش‌هایی هماهنگ، در چارچوب برنامه مصوب «فناوری‌ نانو برای حسگرها و حسگرها برای فناوری‌ نانو: بهبود و حفاظت از سلامت، ایمنی و محیط زیست (Sensors NSI)» است. با این منابع، مسیر رو به جلوی تجاری‌سازی حسگرهای مبتنی بر فناوری‌ نانو و حسگرها برای فناوری‌ نانو در ایالات متحده آمریکا مهیا می‌‌شود. 
گزارش کارگاه، خلاصه‌ی رویدادی است که با حمایت پیشگامی ملی فناوری‌ نانو (NNI) در روزهای 11 و 12 سپتامبر سال 2014 میلادی با عنوان «کارگاه سنتز حسگر، همگرایی و تجاری‌سازی» برگزار شد. هدف این کارگاه، شناسایی و بحث و بررسی چالش‌های پیش‌روی توسعه حسگرها در فرایند سنتز، ادغام و تجاری‌سازی حسگرها به ویژه آن‌هایی که در مقیاس نانو به کار می‌روند، بود. 
شرکت‌کنندگان در کارگاه که شامل توسعه‌دهندگان حسگر و نمایندگان سازمان‌های فدرال بودند، راهکارهای کمک به تسریع تجاری‌سازی نانوحسگرها را به شرح ذیل شناسایی نمودند: 
•  بهبود ارتباط بین محققان، توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان، مشتریان و سازمان‌های دولتی فدرالی که در زمینه تدوین مقررات و توسعه حسگرها فعالیت می‌کنند.
•  تخصیص منابع برای ایجاد مکان‌های آزمایش برای توسعه‌دهندگان حسگر.
•  بهبود دسترسی محققان دانشگاهی و خصوصی به تسهیلات تحت حمایت فدرال.
•  تشویق توسعه‌دهندگان حسگر برای توجه به بازار و الزامات قانونی اولیه در فرایند توسعه.
همچنین NNI سایت حسگرهای NSI را رونمایی کرده است تا بتواند اطلاعات مربوط به توسعه حسگرها، نظیر فرصت‌ها و سازمان‌های تأمین مالی، تسهیلات حمایتی فدرال، راهنمای قانونی و استانداردهای منتشر شده را به اشتراک گذارد. 
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،لازم به ذکر است برنامه‌های مصوب فناوری‌ نانو Nanotechnology Signature Initiatives برای تسریع نوآوری در حوزه‌های اولویت‌دار ملی از طریق ارتقای هماهنگی بین‌سازمانی و سرمایه‌گذاری متمرکز، طراحی شده‌اند. موضوعات برنامه‌های مصوب فناوری‌ نانو برای سال‌های 2014 تا 2016 عبارتند از: 
•  فناوری‌ نانو برای جمع‌آوری و تبدیل انرژی خورشیدی: مشارکت در راهکارهای انرژی برای آینده (Solar NSI)
•  نانوساخت پایدار: خلق صنایع آینده (Nanomanufacturing NSI)
•  نانوالکترونیک برای 2020 و فراتر از آن (Nanoelectronics NSI)
•  زیرساخت دانش فناوری‌ نانو (NKI): ایجاد بستر لازم برای رهبری ملی در طراحی پایدار (NKI NSI).
•  فناوری‌ نانو برای حسگرها و حسگرها برای فناوری‌ نانو: بهبود و حفاظت از سلامت، ایمنی و محیط زیست (Sensors NSI).

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا