فضای مجازی کشور امن است

 محمدرضا عارف در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در جمع خبرنگاران در دانشگاه گیلان افزود: به مردم و حاکمیت این اطمینان را می دهیم که فضای مجازی کشور در سطح خیلی بالا امن است، اما نباید متوقع شویم.وی در رابطه با وضعیت فضای مجازی در زمینه رمزنگاری و کنترل مسایل امنیتی اظهار کرد: در میان کشورهای منطقه، وضعیت بهتری داریم و حتی در رقابت علمی با دنیای غرب وضعیت ما قابل قبول است.

رییس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم ایران با اشاره به اهمیت تامین امنیت در اطلاعات خاطرنشان کرد: امروز همه با فناوری اطلاعات آشنایی دارند، از طریق کارت اعتباری پول می گذارند بنابراین بایستی مطمئن باشند که کسی نمی تواند به سپرده های آنان دسترسی داشته باشد.
عارف ادامه داد: تامین امنیت در اطلاعات شامل اطلاعات شخصی، شرکت ها، بخش های حاکمیتی به ویژه بخش های امنیتی و دفاعی حوزه فعالیت انجمن رمز ایران است.
وی امن کردن فضای مجازی را از برنامه های مهم انجمن رمز ایران عنوان و اضافه کرد: توسعه علم در دانشگاه و فناوری فضای مجازی با اتکاء به تولیدات داخلی از برنامه های این انجمن است.
عارف با بیان لزوم توجه جدی تر دولت به انجمن رمز ایران اظهار کرد: این انجمن نیاز به تجهیزات و حمایت بیشتری دارد.
وی با اشاره به فعالیت انجمن رمز ایران از سال 1378 یادآور شد: این انجمن در طول 16 سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشته که برگزاری کنفرانس های سالیانه، یکی از این دستاوردهاست.
دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران، روز چهارشنبه با حضور محمدرضا عارف رییس انجمن رمز ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت گشایش یافت.
این کنفرانس با همکاری گروه های مهندسی کامپیوتر و برق دانشگاه گیلان با هدف هم افزایی دانش، انتشار یافته های نو و بدیع در زمینه امنیت اطلاعات و رمز شناسی در حال برگزاری است.
آشنایی و ارتباط میان اساتید، پژوهشگران، صاحب نظران، متخصصان، سیاست گذاران و علاقمندان داخل و خارج کشور در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، بررسی چالش های علمی و اجرایی در فرآیند کاربری آن در فضای مجازی و تاکید بر امن سازی فضای تبادل اطلاعات در کشور، از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان شده است.
برگزاری نشست های تخصصی برای ارایه 16 مقاله در محورهای مبانی رمز شناسی، پیاده سازی الگوریتم های رمز نگاری و امنیت رایانش و برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور متخصصان صنعت و دانشگاه از جمله برنامه های این کنفرانس است.
علاوه بر این، در نشست های پوستری کنفرانس، 30 پوستر ارائه می شود. همچنین این کنفرانس دارای شش نشست تخصصی است.
کارگاه های تخصصی دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران نیز روز گذشته (سه شنبه) برگزار شد. دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران تا فردا (پنجشنبه) در دانشگاه گیلان ادامه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا