افزایش سه و نیم برابری مبتلایان به مشکلات تنفسی در همدان

دکتر رضا طهماسبی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل سرما میزان شیوع سرماخوردگی و بیماری آنفلوآنزا افزایش می یابد اما امسال میزان شیوع آنفلوآنزا نسبت به سالهای گذشته کمی زودتر آغاز شد  و اغلب مراجعات ناشی از آنفلوآنزاست.

وی با بیان اینکه این چرخه ابتدا از کودکان آغاز می شود، تصریح کرد: میزان ابتلای کودکان بالا بوده و میزان مراجعات کودکان افزایش سه و نیم الی چهار برابری داشته و سپس این چرخه به بزرگسالان منتقل می شود.

دکتر طهماسبی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش شیوع آنفلوآنزا بودیم اما در حال حاضر میزان رعایت پروتکل ها و بهداشت فردی کاهش یافته و به این ترتیب شاهد افزایش آنفلوآنزا هستیم.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعات مربوط به آنفلوآنزاست، تصریح کرد: در هفته های گذشته روزانه 450 نفر مراجعه به مراکز درمانی داشتیم اما این رقم به یک هزار و 450 الی یک هزارو 600 نفر افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا ماه های آینده همچنان با بیماری آنفلوآنزا درگیر باشیم.

دکتر طهماسبی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا بیماری شناخته شده ای است، یادآور شد: ویروس آنفلوآنزا  شناخته شده است و راه درمانی مشخص و ثابت شده ای دارد و می تواند عوارضی داشته باشد بنابراین توصیه می شود افرادی که با گوش درد و ترشحات چرکی مواجه می شود یا با خلطهای خونی همراه هستند حتما به پزشک مراجعه کنند همچنین اگر فردی با مشکلات سینوسی مواجه شد از درمان خانگی خودداری کند را که این عوارض ممکن است به سلامت فرد آسیب بزند.

وی به علائم بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: فرد بعد از ابتلا به آنفلوآنزا با علائم ناگهانی از جمله بروز تب، بدن درد، خستگی و کوفتگی بدن، کمر درد، سردرد همراه ممکن است همراه شود همچنین سرفه و گرفتگی گلو نیز از سایر علائم این بیماری است.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا سویه های مختلفی دارد، گفت: در حال حاضر بیشترین نوع آنفلوآنزای موجود نوع a است و نوع b نیز کمتر است همچنین یک سوم  نوع h1n1 هستند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا