محیط زیست همدان ۶ رشته مار متعلق به یک معرکه‌گیر را ضبط کرد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، مجید شعبانلو اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک معرکه گیر در یکی از محله ها و به نمایش گذاشتن مار برای جذب تماشاچی موضوع توسط یگان حفاظت محیط زیست پیگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از حضور در محل ۶ رشته مار غیرسمی از این دوره گرد معرکه گیر کشف و ضبط و به محیط زیست منتقل شد که به زودی در منطقه حفاظت شده رها سازی می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان یادآوری کرد: سال گذشته نیز چهار رشته مار از یک دوره گرد کشف و به دامن طبیعت بازگردانده شد.
شعبانلو اظهار کرد: برخی افراد برای کسب درآمد در کنار پرده خوانی، انجام حرکات پهلوانی و معرکه گیری در سطح شهر اقدام به نمایش گذاشتن گونه های جانوری به ویژه مار برای جلب مشتری و کسب درآمد می کنند که در صورت مشاهده با آنها برخورد می شود.
وی بیان کرد: وضعیت جمعیت گونه مار در همدان مناسب بوده و البته تاکنون گزارشی مبنی بر حضور مار در اماکن مسکونی و ایجاد مشکل برای ساکنان به محیط زیست گزارش نشده است.
وی گفت: شهرستان همدان دارای یک منطقه حفاظت شده شراء به وسعت ۱۰ هزار هکتار و چهار منطقه شکار ممنوع با عنوان الوند، قهاوند، سد اکباتان و سد آبشینه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اضافه کرد: منطقه حفاظت شده شراء گونه های شاخصی نظیر قوچ و میش ارمنی، کفتار، گرگ، کبک و گونه های متنوعی از پرندگان را در خود جای داده است.

شعبانلو گفت:  ۱۷۲ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده که مهمترین آنها گون، بومادران، کاسنی، آذربه و چای کوهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا