آغاز ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان

محمود نقوی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: درراستای توسعه دولت الکترونیک و به‌ منظور تسهیل دسترسی دانش ‌آموزان به کتاب ‌های درسی،نظارت نظام‌مند برفرآیندتوزیع موادآموزشی،ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی جدیددرهمه دوره‌ها،اعم ازعادی،استعدادهای درخشان ودانش ‌آموزان بانیازهای ویژه؛ازطریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.comصورت می گیرد.

وی افزود: دانش آموزان می توانند به دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند، که در شیوه فردی والدین دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان (ورود دانش آموزان)باکدملی وسریال شناسنامه(شش رقم عددسمت راست) و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند و در شیوه گروهی نیز مدیران مدارس از طریق سامانه سیدابه بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مورد نظر مراجعه کرده و به‌ صورت گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام  کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی(پیش‌دبستانی استثنایی)،پایه دوم،تا ششم دوره ابتدایی اعم ازعادی واستثنایی، پایه هشتم ونهم دوره اول متوسطه،  پیش‌حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری،فنی وحرفه‌ای و کاردانش و فراگیران پایه یازدهم ودوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی، باید از روز 28 فروردین لغایت 21خرداد ماه اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد : ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش‌آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از تاریخ 5 تیر لغایت 11 شهریور 1401 صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد:  ثبت و سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم وکتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق سامانه های مورد نظر، برابر جدول تقویم زمانی انجام می‌شود.

نقوی با بیان اینکه امکان تغییر سفارش به هر دلیلی وجود دارد، تصریح کرد: دانش آموزان بعد از ثبت نام در مدارس برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌توانند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ 12 تیر لغایت 31 شهریور نسبت به تغییر سفارش خود اقدام کند.

وی در پایان بیان کرد: کتب درسی تمامی مقاطع تحصیلی از طریق ادارات آموزش وپرورش توزیع می شود  و طبق بخشنامه ی وزارت آموزش وپروش هیچ کتاب فروشی مجاز به فروش کتاب های درسی نیست و به دلیل این که کتاب ها با قیمت کمتر وبدون واسطه و از طریق مدارس به دست دانش آموزان برسد کتاب فروشان از دایره توزیع کتب درسی حذف شدند.

گزارش: کامبیر قمری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا