65 نفر از یک درصد دانشمندان برتر جهان، استادان علم شیمی ایران هستند

محمدعلی زلفی گل در حاشیه هشتمین کنگره شیمی ایران در دانشگاه سمنان افزود: 173 نفر از دانشمندان علوم و رشته های مختلف ایران اسلامی جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان شناخته شده اند که 65 نفر از این دانشمندان را استادان شاخه های مختلف شیمی تشکیل می دهند.
وی از عضویت چهار هزار نفر در انجمن شیمی ایران خبر داد و اضافه کرد: کاربردی کردن و کمک به اثربخشی بیشتر تحقیقات شیمیدانان، به منظور جلوگیری از فروش مواد اولیه کشور مانند نفت، در دستور کار انجمن شیمی کشور قرار دارد.
وی اظهار کرد: انجمن شیمی ایران در این مسیر سعی در ایفای نقش حقیقی خود در مدیریت تولیدات علمی به منظور دستیابی کشور به اهداف بلندمدت از مسیر این علم دارد.
زلفی گل با بیان اینکه رشته شیمی از علوم بومی کشور است و اولین دوره دکتری در دانشگاه های کشور در این رشته دایر شد، افزود: دانشمندان رشته شیمی بیشتری میزان تولیدات علمی را در بین علوم کشور دارند و در این زمینه پیشتازند.
وی انتشار بیش از 20 مجله شیمی در کشور که بیشترشان علمی پژوهشی هستند و 6 مورد از آن نمایه استنادی آی. اس. آی دارند را بخشی از دستاوردهای دانشمندان علم شیمی در ایران عنوان کرد.
دبیر انجمن شیمی ایران گفت: این انجمن هر ساله در چهار گرایش این علم، یک دانشمند شیمی با سن کمتر از 50 سال و یک دانشمند پیشکسوت شیمی، به عنوان شیمیدان برتر کشور معرفی می کند باعث ایجاد رقابت سالم در بین پژوهشگران و محققان این علم شده است.
وی به فعالیت 14 کمیته در قالب انجمن شیمی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: این کمیته شامل شیمی عالی، تجزیه، معدنی، شیمی – فیزیک، صنعت، پتروشیمی، هسته ای، مواد دارویی، تجهیزات، کاتالیست و … می شود.
دبیر انجمن شیمی ایران در آئین افتتاحیه و بخش ارایه سخنرانی هجدهمین کنگره شیمی ایران که سه روزه از هشتم تا دهم شهریور در دانشگاه سمنان برگزار می شود، حضور یافت.
در این کنگره 677 مقاله دانشمندان و محققان علم شیمی کشور پذیرش شده است که در سه روز برگزاری کنگره، 65 مقاله به صورت سخنرانی و 612 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.
به گزارش ایرنا , در دانشگاه سمنان حدود هزار و 200 دانشجو در مقاطع و گرایش های مختلف رشته شیمی مشغول به تحصیل هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا